Любопитна новина се превърна в интернет сензация за часове. Публикацията разказва за жена от Канада, която организира конкурс за есе, в който най-добрата творба ще спечели голяма къща. Много потребители обаче се ограничиха само до написване на думата "Есе", заблуждавайки се, че имотът ще се разиграе на томбола.
„Не очаквах чак такава реакция на тази новина. Първоначално, след като прочетох коментарите, ми беше смешно. С течение на времето започна да ми става тъжно, защото това говори за по-дълбоки социални проблеми и сочи за много сериозна функционална неграмотност у хората, които общуват онлайн. Тези коментари не са представителна извадка, но въпреки това са добър ориентир”, коментира в „Тази събота и неделя” уеб редакторът в btvnovinite.bg София Крачанова.
„Не съм предполагала, че един любопитен материал ще бъде възприет като нещо негативно, финансова пирамида и нещо, което цели някаква облага за нас. Това беше изненадваща реакция за мен”, допълни София.
„На повърхността е смешно, но в дълбочина не е. Хората искат да им е лесно и това се превръща в епидемия. Това са хора, които вместо да работят здраво, търкат билетчета. Това беше възпитано от игрите във „Фейсбук”, които много компании правят. Колкото по-лесно е условието, толкова повече хора се включват. Това също се разви като епидемия през последните години и затова някои хора се заблудиха”, на мнение е PR специалистът д-р Александър Христов.
По думите му желанието на хората да им е лесно ги прави глупави.
„Същите тези хора в други условия вярват на врачки или заемат крайни политически позиции и това е опасното”, допълни той.
Маркетингът в реално време все повече набира скорост и това е причината някои банки и компании да се възползват от „Есе”. По този начин се използва ситуацията, за да бъде привлечено вниманието, обясни PR специалистът.
Двамата призоваха хората да четат малко по-внимателно. Да изчитат целите статии и да внимават с източниците на информация, за да не се стига до подобни сензации в интернет.