Оказва се, че богатите също не са предпазени от нечестни оферти и мръсни трикове, с които измъкват парите им. Естествено, става въпрос за наистина големи суми. Измамници се възползват от тях дори на частните им самолети.

Представете си да ви поискат четирицифрена сума за мистериозно суши. Или пак толкова за пластмасови чаши. Да ви излъжат, че машината е заредила толкова гориво, колкото всъщност не може да побере. Това са част от некоректните практики за измъкване на немалки суми.

 

В епохата на супербогаташите хора все повече информация започва да се появява за надписване на сметки и измамни практики, свързани с частните самолети.

Измамниците в днешно време търсят своя начин да се възползват - понякога с ловки измами, друг път с опити, които будят присмех, като обикновено се надяват, че милиардерите няма да забележат „дребните суми”, които надплащат за елементарни услуги или мистериозни екстри.

Около 1/3 от собствениците на частни самолети притежават над 500 млн. долара, сочи доклад на VistaJet и Wealth-X, пише Bloomberg.

Някои от измамите са фрапиращи. Собственик на частен самолет открил, че го таксуват с 5300 долара за 240 порции суши, които са сервирани на борда, докато самолетът е празен, по информация на My Sky - компания, чийто софтуер помага за мониторинг на разходите, свързани с частните самолети.

 

Друг е таксуван с 6 хил. евро за пластмасови чаши, след като доставчикът добавя погрешка две нули към сметката. Трети милионер пък с изненада установява, че самолетът му е зареден с гориво, което надвишава капацитета на резервоара с над 2 тона.

Част от проблемите идват от обемистата документация, свързана с частните пътувания по въздух. Един полет може да генерира дузина разходи – гориво, храна, разрешителни, летищни такси, наземно обслужване, хотел за екипажа и т.н.

Всяко пътуване е различно. Това прави трудно за богаташите да следят разходите си изкъсо

С активи, като самолети и яхти, има тенденция заможните хора да не разбират структурата на разходите и да подписват всяко нещо, поднесено пред тях, казва Майк Бродски, управляващ директор на Deloitte Financial Advisory Services.

„Всички цифри за измамите срещу супер богаташите хора са занижени, тъй като много от тях няма да си признаят”, казва Бродски.

По света има около 21 000 частни самолети, които струват на собствениците им около 32 млрд. долара, за да летят. Тази сума може да бъде намалена поне с една четвърт, изчисляват от My Sky.

Брокер на самолети, пожелал анонимност, разкрива, че когато говори с потенциални купувачи, става свидетел на доказателства за надписване на сметки и че е обичайно за собствениците на самолети да влизат в конфликт с компаниите, които управляват разходите им.

 

Въпреки че в наши дни все повече се акцентира върху евентуалните измами с разходи, свързани с частни самолети, примерите за подобни практики в индустрията остават.

Оперативен директор на семейна компания посочва, че услугите за управление на разходите, свързани с частни самолети, са „необходимо зло”.