В Съединените щати 101-годишна жена на име Патриша продължава да бъде бъркана с дете поради грешка в системата за резервации на American Airlines. 

Проблемът възникнал, защото системите на компанията явно не могат да изчислят, че пътничката, която не пожела да сподели фамилията си, е родена през 1922 г., а не през 2022 г., пише BBC News.

„Беше смешно, че ме мислеха за малко дете, но вече бях стара дама“, каза тя.

Американката отбеляза, че би искала да види този проблем отстранен, тъй като той й е създавал някои проблеми в миналото. Например един ден персоналът на летището не й подготви транспорт в терминала, защото очаквали дете, което да вземат със себе си.

Проблемът, свидетели на който са били журналисти на BBC, е станал, докато Патриша е летяла между Чикаго и Маркет, Мичиган. Жената е летяла с дъщеря си Крис.

„Дъщеря ми резервира билет онлайн и компютърът на летището реши, че рождената ми дата е 2022 г., а не 1922 г. Същото се случи миналата година и те също очакваха бебе, не мен“, каза тя.

Пенсионер объркан с дете, пенсионер, полет, самолет, проблем в програмата, летищна система, грешка на авиокомпаниятаЦял екран
Американката отбеляза, че би искала този проблем да бъде коригиран 

Мястото на Патриша било запазено за възрастен. Но се оказа, че компютърната система на летището не може да се справи с рождена дата толкова далеч в миналото, така че по подразбиране се използва дата 100 години по-късно.

Бившата медицинска сестра, която всяка година лети при роднини, за да избяга от студената зима, каза, че служителите на American Airlines са били мили и услужливи и в двата случая, въпреки объркването. Патриша пътува сама до 97-годишна възраст, но оттогава разчита на семейството си за помощ.

„В момента имам проблеми със зрението си, така че не бих искала да го правя сама“, казва тя.

Жената е уверена, че проблемите с информационните технологии няма да я принудят да се откаже от летенето и казва, че очаква с нетърпение следващия си полет през есента.