Представителство на Porsche AG в Китай публикува онлайн-реклама за най-новата Panamera, като най-впечатляващото в нея не бяха външният вид и характеристиките на модела, а изгодната цена. Доста хора повярваха, че късметът им се е усмихнал най-после, тъй като дилърството предлагаше чисто нов автомобил за 124 000 юана (18 000 долара), което е около 1/8 от реалната цена на Panameta – 998 000 юана (148 000 долара).

Веднага на сайта на Porsche в Китай се записаха огромен брой желаещи да купят спортната кола, като всички те платиха и посочената резервация от 911 юана (135 долара). Компанията обаче бързо се усети и качи съобщение, че дилърът в Инчуан е качил информация, съдържаща „сериозна грешка в посочената цена на дребно“. Това беше съобщено и в страницата на марката в социалната платформа Weibo.

След като разбра грешката си, представителството незабавно премахна невярната информация. За допуснатия гаф потвърди и централата на германския производител в Щутгарт, пише automedia.bg. От Porsche обясниха, че са се свързали с всеки от кандидатите поотделно, за да му обяснят ситуацията и да се извинят, като парите за депозит са възстановени в рамките на 48 часа.

Все пак един от потенциалните купувачи е извадил късмет, съобщиха от компанията. Първият, направил резервация за покупка на автомобила на сайта, се е сдобил с Panamera, която се е намирала в склада на дилъра. Според Porsche, той е „договорил много приятни условия“, но какви са те, не се уточнява.

Китай е най-големият пазар за Porsche, като само за първите 6 месеца на миналата година компанията е продала 46 644 автомобила за 6,2 млрд долара. Това е около 30% от глобалните продажби на марката.