Логично е да се смята, че спирачната течност е предназначена само за спирачки. Всъщност обаче тя е универсален продукт, който може да има и други приложения в автомобила, категорични са експерти.

Факт е, че в много държави (дори в Европа), не всеки може да си позволи да сменя колата си на всеки 3-5 години, дори ако става въпрос за покупка на употребявано превозно средство. Това означава, че голяма част от собствениците си трябва да експлоатират това, което имат. Цените за поддръжка обаче също могат да бъдат стряскащи, така че много шофьори предпочитат сами да се грижат за колите си.

Сложните ремонти определено трябва да се оставят на професионалисти, но с най-простите не е така. Сред тях, например, е грижата за гумените уплътнения във вратите, които осигуряват тишина и сухота в интериора, при условие че са еластични и не се напукват или ронят от старост.

Опитни механици ще кажат, че за да поддържате тези елементи в работно състояние, има керосин, който перфектно възстановява сухата гума. В случая обаче идеята не е да се възстанови този детайл, а да бъде предпазен от смърт. И тогава на помощ идва спирачната течност.

Най-интересното е, че всички я смятат за токсична. Дори има мнение, че това е много слаба киселина, защото когато попадне в ръцете ви, тя леко изгаря. Тоест, ако попадне върху боята на колата, спирачната течност ще я прояде моментално. Това обаче съвсем не е така - спирачната течност е почти най-безопасната течност в автомобила. Разбира се, има странични ефекти под формата на разтваряне на боята. Но това се отнася повече за старите коли, при новите няма страшно.

Ако потърсите в гугъл какъв е съставът на спирачната течност, ще видите, че това е обикновено масло. По-точно - хидравлично. Основната му задача беше, е и ще бъде да предпазва метала и уплътненията от износване. Нищо не ръждясва и не изсъхва. В нашия случай „спирачният предпазител“ може да предпази гумата на вратата от изсъхване. И с наближаването на зимата - от замръзване на вратите, пише automedia.

За да се направи това, трябва да се вземе кърпа, която да бъде навлажнена с малко количество спирачна течност и да се избършат всички еластични ленти. Трябва обаче да се признае, че този трик има и два съществени недостатъка. Първо, всяка „спирачна течност“ има специфична миризма, която не всеки би издържал. И второ, има кратък живот, тъй като бързо се изпарява от гумата след триене. Ето защо, ако има нужда от дълготрайно защитно покритие на автомобилни ластици, това трябва да стане с помощта на силиконова смазка.