Образователният министър Красимир Вълчев настоя, че няма да дърпат напред във времето зрелостните изпити за 7 и 12-ти клас, те ще се проведат по план - в края на учебната година, но от тях ще бъдат изключени определени теми.

Кои ще са те – все още няма яснота, но според него, целта на тези изпити е да се измери начина на осмисляне на материала и функционалната грамотност на децата.

"Не е задължително да се провежда и Национално външно оценяване за 4 и 10 клас", обясни още образователният министър, като уточни, че то е нужно най-вече за оценка на работата на учителите и на ръководствата на училищата.

По време на онлайн среща с родители, учители и представители на граждански организации, Вълчев посочи, че най-вероятно и през следващите месеци ще продължи епидемичната ситуация.

След 4 януари, ако обстановката позволява, ще се премине към локално взимане на решения, при което по области ще се преценява в кои училища и кои класове могат да възстановят присъственото обучение.

При вземане на решение за разхлабване на мерките, първите ученици, които ще се върнат в клас ще са учениците от начален курс – 1 – 4 клас. След това с приоритет са учениците от 7-ми и 12-ти клас.

Обмисля се при връщането на първите ученици в класните стаи да се организира различен график за различните класове, така както беше преди пълното преминаване към дистанционно обучение.

Майка на първокласник се оплака на министъра, че учителката кара децата да пишат ченгелчета във въздуха, но тя самата отказва да си включи камерата, за да я видят те. Вълчев отвърна, че това е недопустимо и ще се създаде регламент, който задължава преподавателите по време на връзка в реално време да са с включена камера. Родители поискаха още да се преподава от класната стая, а не от къщи. Така може да се ползват и пособията там, което според тях ще доведе до по-добро качество на учебния процес.

По-рано днес Вълчев призна, че 30 000 деца не са включени ефективно в електронно обучение, като тук влизат не само ученици, без смартфони, таблети и лаптопи, а и такива, които не желаят да участват в самия процес.

Той подчерта, че ключовият фактор е ученето: "Важно е да се задават задачи на децата и да се контролира тяхното изпълнение".

Министър Вълчев призна откровено: 30 000 деца не учат онлайн!