Собственикът на прочут гръцки ресторант, обвинен, че кара туристите плачат над сметките, нарече оплакващите се като „влиятелни личности, търсещи безплатна храна“. 

Димитриос Каламарас, собственик на DK Oyster в Миконос, отвърна на двойка, която тази седмица заяви, че са били шокирани със зашеметяващата сума от €400 за бира, коктейл и дузина стриди, пише Daily Mail.

Канадските младоженци Линдзи Брийн и съпругът Алекс, и двамата на 30 години, твърдяха, че персоналът в ресторанта не им е дал меню с напитки с цените, преди да им даде огромната сметка.

Димитриос най-накрая наруши мълчанието и защити цените си, настоявайки, че те просто са „извън бюджета“ на някои от неговите посетители, тъй като той нарече Линдзи „влиятелна жена, която иска да стане известна“ от изтъкването на сметката й в мрежата. Това е въпреки факта, че тя работи в областта на набирането на персонал и няма публично видими акаунти в социалните медии, които да показват, че тя е инфлуенсър.  

Въпреки че страницата на DK Oyster в Tripadvisor беше залята с отзиви с една звезда и други клиенти, които твърдяха, че са имали подобно отношение като Линдзи и Алекс, собственикът не се трогна. 

TripAdvisor е поставил предупреждение на страницата за отзиви на ресторанта, което гласи: „Tripadvisor е уведомен за скорошни медийни доклади или събития, свързани с този обект, които може да не са отразени в отзивите, намерени в тази обява.

Съответно, може да пожелаете да извършите допълнително проучване за информация относно тази локация, когато правите плановете си за пътуване. 

В момента 337 са оценили ресторанта като „отличен“, докато 611 са го класирали като „ужасен“.  52 са го оценили като „много добър“, 19 са го оценили като „среден“, а 33 са го определили като „лош“. 

Димитриос твърди, че след „десетки“ подобни „лъжливи“ твърдения в TripAdvisor, в които се посочва, че персоналът в ресторанта е отказал да даде меню с цени върху него, той е решил да постави три черни дъски на входа, показващи ги.

Той също така вярва, че клиентите биха могли да повикат управител, който да обсъди цената, преди да поръчат, и че би било „нелепо“ той да обяснява менюто на всеки клиент, който влезе. 

Димитриос добави, че „нито един възрастен със здрав ум“ не би поръчал питие, без първо да види колко струва, и че няма намерение да обяснява защо таксуват повече от супермаркет или традиционна таверна. Той също така твърди, че „концепцията“ на DK Oyster е напълно различна.

Собственикът на ресторанта каза: „За съжаление, всички ние, които работим в сектора на хотелиерството, сме се свързали с прословути „инфлуенсъри“, които вместо да си изкарват прехраната с рекламиране на продукти и услуги на своята аудитория, те оказват натиск върху определени бизнеси срещу прекомерни такси и безплатни ястия. 

„В DK Oyster сме рекламирали по начините, които считаме за подходящи за нашия ресторант и няма да се поддадем на инфлуенсърите, които са привлечени от красивия остров Миконос. Много популярна дестинация за хората, с които някои инфлуенсъри много биха искали да се смесят."

Това лице, което се опитва да стане известно чрез публикации в Instagram под името Линдзи Брийн, започва с лъжа. 

„Тя твърди, че „многократно е искала меню с коктейли“ и добавя, че „сервитьорът изглежда не е искал да предостави такова“.  — Въпреки това тя направи поръчка. Инфлуенсър, опитен пътешественик, който изкарва прехраната си чрез опита си в света, направи това, което повечето възрастни с здрав разум не биха направили, поръчва напитки и храна от сервитьор, който отказва да представи меню.

„Това невярно твърдение беше използвано толкова много срещу нашия ресторант от десетки анонимни потребители в Trip Advisor, че решихме да поставим три огромни черни дъски до входа на ресторанта, показващи менюто и цените.

 „Мислех, че по този начин нашите гости, ако отзивите наистина са написани от действителни клиенти, поне ще имат представа за диапазона на нашите цени, за да са сигурни, че са проверили внимателно менюто, преди да поръчат. 

„Всеки път, когато получавах такова оплакване, винаги от анонимни потребители чрез Trip Advisor, се консултирах с персонала, напомняйки, че е от решаващо значение за нашата репутация да сме сигурни, че процедурите се следват внимателно.", казва още той.

Винаги са ме уверявали, че спазват правилата. Затова използвах Tripadvisor, за да насърча нашите гости винаги да преглеждат внимателно менюто и цените.“ 

Димитриос обяснява още, че човек, който смята, че му е отказано правото на меню, може просто да „напусне или да поиска да говори с мениджъра“. 

„Мениджърът може да помогне, преди да поръча и консумира, а не в момента, в който е поискано да плати таксуваните суми“, добави той. 

Димитриос каза още: „Не мога да спра всеки един човек да влиза в нашите помещения и да обясня значението на подобна практика.  — Би било нелепо. Също така вярвам, че ако човек, който не е злонамерен, почувства, че не получава менюто, както е негово право преди да поръча, трябва или да си тръгне, или да поиска да говори с управителя.  „За съжаление има хора в Tripadvisor, които открито насърчават гостите да идват, да ядат и пият каквото си поискат и след това отказват да плащат сметките.

Разположен на Platis Yialos на гръцкия остров в Егейско море по средата между континенталната част на Гърция и Турция, ресторантът се рекламира като „най-свежото, целодневно място за забавление в Миконос! 

„На космополитния плаж Platys Gialos луксът и стилът най-накрая намериха най-заслужаващата дестинация!“ 

Американските туристки Бренда Моултън и нейната 19-годишна дъщеря Кайли са далиресторанта на съд, след твърдение, че също са били измамени да платят $641,15 за за крака от раци и два коктейла "Мохито", когато са го посетили през май. 

Те твърдят, че сервитьорите са заплашили да извикат полиция, когато са се оплакали и са им казали, че няма да се върнат в САЩ, ако откажат да платят голямата сметка.  „Това беше кошмарен инцидент за тях, който няма да забравят“, каза техният адвокат Мариана Кикири.

От ресторанта се защитиха, твърдейки, че са „зашеметени“ от жалбата, която е „неоснователна“ и че „не могат да знаят какво и как е била мотивирана“.„Тя обаче определено е била мотивирана от непрозрачни, нечестни и очевидно скрити конкурентни интереси“, допълват от ресторанта, припомня още английското издание.

Ресторантът беше глобен с €31 000 ($31 700) през юли от Министерството на туризма, след като разследване на техните документи разкри „седем или осем нарушения“, според Greek City Times. 

Страницата на ресторанта в Tripadvisor е "наводнена" с красноречиви отзиви на клиенти, които твърдят, че са били привлечени със същата стратегия – прекалено настойчиви съммнителни сервитьори, предлагащи „безплатни шезлонги“, неясни описания на цените в менюто и в крайна сметка астрономически сметки. 

Голяма част от гнева изглежда е свързана с политиката на ресторанта - за разлика от останалата част от Гърция - да посочва цените на 100 грама вместо на килограм. Така че €19,80 за 100 грама в действителност е €198 за килограм.

 

Превод: GlasNews