Шъ Ин няма да направи традиционното връщане в Шанхай, за да отбележи Лунната нова година с цялото си семейство. Вместо това ще отидат в Япония, за да пазаруват и разглеждат забележителности.
Този нов обичай позволява на семействата да избегнат тълпите от хора, задръстените пътища и подлези, лошото обслужване на клиенти и скуката, които могат да бележат празниците у дома. През последните няколко години Шъ и семейството ѝ не са били за Нова година вкъщи. Вместо това са посетили Сингапур, Малайзия, Тайланд и САЩ.
"Последното нещо, което родителите ми искат за Китайската нова година, е безрадостна ваканция, в която тримата си стоим вкъщи в Шанхай“, коментира 30-годишната Шъ, която работи в неправителствена организация в Пекин. "Пътуването в чужбина по време на Пролетния фестивал струва толкова, колкото да посетиш някои туристически места в страната".
Същността на седемдневния празник, който е наречен още Пролетен фестивал, се изменя, тъй като нарастващите доходи и разширяващата се мрежа от международни полети насърчават все повече хора да ходят в чужбина. Задграничните пътешествия по празниците се очаква да достигнат рекордните 6 млн. пътници, а полетите на авиокомпаниите до Япония, Южна Корея и Югоизточна Азия са почти напълно разпродадени.
"Китайската нова година е ключов пиков период за китайските авиокомпании“, коментира Стив Саксън, базиран в Шанхай партньор в консултантската компания McKinsey & Co. "За мнозина това е една от само двете възможности да си вземат дълга ваканция през годината".
Пролетният фестивал затваря втората най-голяма икономика в света за седмица, а стотици милиони служители от заводите и офисите ги напускат, за да се отправят към родните си домове. Хиляди емигранти пък се завръщат.
Тазгодишните празненства от 27 януари до 2 февруари ще доведат до най-голямата масова миграция на хора на Земята. Повече от 414 млн. китайци ще се качат на самолети и влакове, което се равнява на това всички хора в Европейския съюз да поемат нанякъде.
Около 58,3 млн. души се очаква да пътуват със самолет, което е с 10% повече спрямо миналата година според оценката на Гражданската въздухоплавателна администрация на Китай. Местните авиокомпании генерират около 20% от приходите си по време на този период, посочва Саксън.
Китайците ще пътуват до 174 дестинации извън континенталната част на страната за средно 9,2 дни по време на празничния период, посочват от онлайн туристическата услуга Ctrip.com International.
Още новини четете в Investor.bg
Прочетете още
- 16:15 Жител за улица, характерна за палеолита: Иска ни се да отговаря на еволюционния напредък
- 17:00 "Одринското езеро" - новата пловдивска атракция в Кючука
- 20:00 След 1460 дни: ремонтираха тавана на подлеза на Централна гара в София СНИМКИ
- 15:00 Издирването продължава: Счупен е кракът на детето, блъснато от шофьор в София