София. „БДЖ-Пътнически превози” ЕООД напомня на своите клиенти, че осигурява транспортно обслужване на хора с увреждания и лица с намалена подвижност. Това съобщиха от пресцентъра на БДЖ. За заявка на услугата е необходимо тя да бъде направена в Български червен кръст, откъдето се изпраща информацията за пътуването към националния железопътен превозвач. По този начин към съставите на влаковете се включват специализирани вагони за всяко заявено индивидуално пътуване. Специализираните вагони разполагат с обособени места и санитарни възли, отговарящи на международните стандарти. Някои от спалните вагони, които се движат в съставите на нощните бързи влакове, разполагат с по две кабини за превоз на лица с намалена подвижност. Дружеството извършва специализирано транспортно обслужване и с налични 15 дизелови и 21 електрически мотриси, които се движат по различни маршрути в страната. Всяка мотриса е оборудвана с подвижна сгъваема рампа. При пътуване с тези влакове не е необходима предварителна заявка. Обслужването при качване и слизане от влака се извършва от превозния персонал.
За осигуряване на достъпна среда до железопътния транспорт Национална компания „Железопътна инфраструктура” е оборудвала тринадесет железопътни гари в страната – София, Пловдив, Стара Загора, Варна, Бургас, Горна Оряховица, Плевен, Шумен, Пазарджик, Сливен, Ямбол, Видин и Враца. Всяка от изброените железопътни гари разполага с подемно устройство – мобиллифт като жп гарите София и Горна Оряховица са съоръжени с два.
Подробна информация относно организацията на превоза на лица с намалена подвижност с железопътен транспорт, както и правилата за достъп и приложенията към тях, клиентите на БДЖ могат да намерят в сайта на „БДЖ-Пътнически превози” ЕООД тук, както и от сътрудниците в гарите, открити за тази дейност.
Обслужването на лица с намалена подвижност се извършва съгласно сключения тристранен договор между Български червен кръст /БЧК/, „БДЖ-Пътнически превози” ЕООД и Национална компания „Железопътна инфраструктура”.