София. Проектът „Еразъм+“ Education cultural voyage ни донесе ценен опит и важни международни контакти. Това каза за образователното предаване „Всички в час“ на Радио „Фокус“ Васил Анастасов, десетокласникът от 51 СУ „Елисавета Багряна“, който е и мениджър на българския отбор по проекта „Еразъм+“ Education culturал voyage и главен разработчик на българската стая за виртуалната реалност. Идеята на играта е, че всяка държава, участваща в проекта, прави собствена стая, в която са свързани сегменти от самата страна, обясни той. „Стаята, която прави българският отбор е хайдушка къща от времето на турското робство. Главната цел е играчът да подреди определени пъзели, за да може да избяга от нея и да отиде в стаята на следващата държава“, разказа ученикът. Той поясни, че от българската страна е избрала да представи хайдушка къща, защото тя се доближава и най-добре интерпретира историята ни. Васил Атанасов обясни, че като мениджър на българския отбор е посетил всички държави, които са участнички по проекта – Германия, Чехия, Гърция. „Във всяка една от страните имаше отделен по един ден, през който се ходеше до дестинацията от самата игра. Когато всички дойдоха в България, ги заведохме в Пловдив, за да видят една старовремска къща“, обясни той.
По думите му играта ще надхвърли училищното ниво. „Когато играта излезе, всеки, който притежава очила за виртуална реалност ще може да я изтегли от сайта на програмата“, уточни ученикът.
Милослава АНГЕЛОВА