Минималната брутна заплата в Румъния стана 4050 леи (1591 лева), като ще бъде запазен необлагаемият праг от 300 леи. Увеличението стана факт на 1 януари.
„В Националния тристранен съвет постигнахме съгласие, че от 1 януари 2025 г. минималната работна заплата ще бъде 4050 леи. По този начин се доближаваме до европейската минимална работна заплата. Съобразяваме се с европейската директива, която посочва, че тази сума трябва да бъде между 47 и 52 процента от европейската минимална работна заплата“, написа през октомври във Фейсбук румънският премиер Марчел Чолаку.
По данни на Министерството на труда в Румъния минимална заплата получават около 760 000 работници, което представлява 13,9 процента от общия брой на трудещите се.
От увеличаването на минималната брутна заплата в страната ще се възползват 1 871 266 работещи.
Прочетете още
- 09:30 Картофа: Отказах да дам 50% от бизнеса на Кандев, после дойде полицията
- 20:00 От ОПГ за наркотици до ст. „Тодор Диев": Премълчаната биография на Иван Пашов и „тайната" му индулгенция
- 21:00 Три седмици до светофара за Дъбене, въпроси на GlasNews останаха без отговор
- 18:00 Адвокат предупреждава за нова измама с "лесни пари"
Daaaa ess 16:13, 02.01.2025
Esss