Подводен тунел на стойност около 6 милиарда евро може да бъде отворен до 2030 г., за да направи пътуването между Европа и Африка още по-удобно по време на Световното първенство. 

Амбициозният проект има за цел да свърже двата континента чрез нов директен маршрут между Испания и Мароко. Очаква се строителството да приключи до началото на световното първенство през 2030 г. Надпреварата ще се проведе на терените на Испания, Португалия и Мароко.

Мароканската национална компания за изследване на проливите (SNED) започна да изучава стратегическите елементи на проекта, пише Daily Star. Те ще оценят и финансовата му страна. Експерти изчисляват, че проектът ще струва около 6 милиарда евро, но точната цена все още не е потвърдена и може да се окаже по-висока.

Мароканският министър на водните ресурси и оборудване Низар Барака се срещна с испанския министър на транспорта Оскар Пуенте през март, за да обсъдят плановете.

Подводен тунел, тунел, железопътен тунел, Гибралтарски пролив, проект, пари, път под вода, Европа и Африка, Световно първенство по футбол 2030Цял екран
Най-краткото разстояние между двете държави е през Гибралтарския пролив Снимка: Shutterstock

Най-късото разстояние между двете страни е през Гибралтарския пролив и там се обмисля възможността за изграждане на подводен тунел. Той ще бъде дълъг около 17 мили (27 км) и дълбок 1550 фута (472 м).

Очаква се това да позволи на около 12,8 милиона пътници да пътуват годишно и властите също казаха, че това може да облекчи търговските връзки между двете страни. Тъй като Световното първенство по футбол през 2030 г. ще се проведе в три държави, новият маршрут може да осигури по-удобен начин за пътуване на футболните фенове.

В момента туристите, желаещи да пътуват между Испания и Мароко, имат две основни възможности. Те могат да резервират самолетен билет между Мадрид и Танжер, времето за пътуване ще бъде приблизително 1,5 часа. Като алтернатива хората могат да пътуват с кола чрез ферибот, но времето за пътуване може да бъде 9-12 часа в зависимост от маршрута. Предложеният железопътен тунел, дори със спирки по пътя, ще позволи на високоскоростните влакове да пътуват за около 5,5 часа.