Произходът на сигнала „Wow“, за който се твърди, че е изпратен на Земята от „извънземни“, преследва професионалните астрономи. Според Naked Science експертите са избрали подобна на слънцето звезда 2MASS 19281982-2640123.

Според данните, с които разполага съвременната наука, орбитата на тази звезда е в състояние да породи планета, на която са възможни биологични форми на живот.

Проучването, публикувано в Изследователските бележки на Американското астрономическо дружество, споменава, че експериментът е продължил няколко часа и не е потвърдил, че има живот в далечната система.

И така, учените извършиха двойно телескопиране на района и не откриха нищо, съответстващо на „извънземната“ версия на разстояние 1800 светлинни години от Земята, откъдето произхожда сигналът.

По време на изследването са използвани телескопът Green Bank и масивът Allen.

Известно е, че сигналът Wow е уловен на Земята от радиотелескопа Big Ear в университета в Охайо на 15 август 1977 г. Оттогава 72-те секунди, през които продължи мощният теснолентов сигнал, занимават умовете на физици по света.

По-късно се оказа, че съзвездието Стрелец е станало източник на сигнала в нощното небе. Що се отнася до честотата на сигнала, тя се различава от обичайните честоти за обмен на данни в космоса.

С развитието на технологиите вълновата последователност е по-добре проучена и изкуственият произход на „Уау!!” е опроверган от учените.