Учени от Националния археологически музей, отдела за развитие на портата Дирия в Саудитска Арабия и Института по история CSIC направиха откритие за съкровището Вилена. Това съкровище, открито през 1963 г. от Хосе Мария Солер във Вилена, Испания, е комплекс от артефакти от бронзовата епоха, съдържащи купи, бутилки и гривни, изработени от злато, сребро, желязо и кехлибар.

Оказва се, че два елемента от съкровището на Вилена са изковани от метеоритно желязо, пише HeritageDaily. Преди откриването на техниките за топене на желязо метеоритното желязо е било високо ценено и е служило като единствен източник на желязо за бижута, инструменти и оръжия през бронзовата епоха. За разлика от земното желязо, което е продукт на топене, метеоритното желязо е съставено от желязо-никелова сплав (Fe-Ni), обикновено съдържаща повече от 5% никел.

метеорит, желязо, съкровище, обект, артефакт, находка, изследване, наука, учени, никел, обект, Земя, космос, Бронзова епоха, хронология, злато, сребро, кехлибар, ЕвропаЦял екран
Снимка: Wikipedia

По време на анализа пробите от двата елемента разкриват различни следи от желязо и никел, показващи видими пикове на Fe и Ni. Изследователите изпратиха проби за масово спектрометрично изследване. Този задълбочен анализ предполага, че капачката на обекта вероятно е направена от метеоритно желязо, правейки сравнения с глобалния състав на железния метеорит Mundrabilla, паднал на Земята преди по-малко от милион години.