Човечеството случайно изпраща толкова много радиосигнали в космоса, че учените се страхуват, че „любопитните“ извънземни може да ни шпионират тихо от близка звезда в „перфектно място за слушане“.

Земята "пропуска" толкова много радиосигнали, че извънземните могат да чуят нашите телефонни разговори, твърдят експерти. Според тях 1,5 милиона мобилни кули на Земята генерират "радио изтичане", което може да бъде уловено в открития космос.

Учените смятат, че извънземните може да са на звездата Барнард, разположена само на шест светлинни години от нас, пише Daily Star. Научно списание пише, че се намира „на практика в задния двор на нашата галактика“ и добавя, че това увеличава максимално „възможността за надничане от любопитни извънземни“.

Радио сигнал, сателит, сигнал към космоса, извънземни, комуникации, мобилни телефонни кули, радиовълни, може да подслушва,цял екран
Според учени 1,5 милиона мобилни кули на нашата планета генерират "радиоизтичане" Снимка: Shutterstock

"Все още има възможност извънземните да могат да слушат нашите мобилни телефони, ако са достатъчно близо, в правилната част на небето и разполагат с малко по-модерна технология от тази, която имаме в момента. До края на десетилетието ще имаме повече от сто хиляди сателита в ниска околоземна орбита и извън нея. Ако тенденцията продължи, можем да станем лесно откриваеми от всяка напреднала цивилизация с подходяща технология", се казва в доклада.

Майкъл Гарет от университета в Манчестър добави, че статията дори не взема предвид Wi-Fi сигналите, което може допълнително да повиши нашата видимост.

"Може да се надяваме, че те са достатъчно развити не само технологично, но и етично и морално, за да не представляват заплаха. Но никога не се знае", добави специалистът.

Докладът е публикуван в Monthly Notices Of The Royal Astronomical Society.