Според НАСА в следващите дни, а именно от днес до 12 септември, 5 космически скали с различни размери ще се приближат до Земята наведнъж, като две от тях приличат на самолет по размер.

Въпреки че повечето астероиди се въртят около Слънцето в главния астероиден пояс между Марс и Юпитер, все още има космически скали, които пресичат орбитата на Земята по време на тяхното движение. Такива астероиди принадлежат към различни групи, имат различни размери и траектории на движение в космоса.

Но всеки от тези астероиди може да се сблъска със Земята, което ще доведе до катастрофални последици, както локални, така и планетарни, пише CBS. Въпреки че учените от НАСА смятат, че до края на 21 век нито един астероид няма да падне на нашата планета, те все още се наблюдават от специални станции за проследяване всеки ден. В крайна сметка космосът е непредсказуем и всякакви прогнози може да не се сбъднат.

Някои от близките до Земята астероиди се смятат за такива, които представляват заплаха за нашата планета, макар и потенциална. Например, такива космически скали трябва да имат ширина повече от 100 метра (това е като дължината на футболно игрище) и по време на движение трябва да се приближават до Земята на по-малко от 7,5 милиона километра (за сравнение, от Земята до Луната - почти 400 хиляди км).

Какви астероиди се насочват към Земята тази седмица?

астероидцял екран
През следващите дни - до 12 септември, 5 космически скали с различни размери ще се приближат наведнъж Снимка: NASA
  • Първият астероид в този списък се нарича 2021 JA5 и е открит преди две години. Ширината на астероида е 18 метра, което е приблизително колкото височината на пететажна сграда. Този астероид ще се доближи до Земята вечерта в сряда, 6 септември. В този случай разстоянието на космическата скала от нашата планета ще бъде 5 милиона км.
  • В петък, 8 септември, два астероида ще се приближат към Земята наведнъж. Първият беше открит тази година и се нарича 2023 QC5 и предвид ширината му от 24 метра се сравнява с размерите на самолет. Той ще се намира на разстояние 4 милиона км от нашата планета. Астероид с ширина 8 метра, наречен 2020 GE, беше открит преди 3 години и ще лети до Земята на разстояние от 5,6 милиона километра.
  • В неделя, 10 септември, астероид, наречен 2023 QF6, ще се доближи до Земята, който беше открит тази година и размерът му също е сравним с размерите на самолет - 21 метра. Очаква се да е на разстояние 2,6 милиона км от Земята. Това ще бъде най-близката космическа скала до нашата планета от целия списък.
  • И накрая, във вторник, 12 септември, учените очакват астероидът 2020 RT2, широк 7,5 метра, открит преди 3 години, да се приближи до нашата планета. Пътят му в космоса трябва да е на разстояние 4,1 милиона км от нашата планета.

По отношение на разстоянието от Земята всички тези астероиди могат да се считат за опасни, но по отношение на размера не са. Учените от НАСА смятат, че нито един от тези астероиди няма да промени орбитата си, което означава, че не трябва да се притесняваме от факта, че някаква космическа скала ще падне на Земята в следващите дни.