Според проучване, публикувано в Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, астрономите са открили 85 нови екзопланети, тоест планети извън Слънчевата система. Предполага се, че всички те се въртят около своите звезди на разстояние, което осигурява необходимите условия за появата на живот, пише Daily Mail.

Астрономите са използвали данни от космическия телескоп TESS, който търси планети извън Слънчевата система, и са открили 85 нови обекта. Струва си да се изясни, че 60 екзопланети не са били известни преди, а 25 вече са открити от други учени, но нова изследователска група потвърди тези резултати.

Според учените всички открити планети са по-големи от Земята по размер (диаметърът на нашата планета е 12 742 км). Както показа проучването, размерът на тези планети е в диапазона от 17 600 км до 560 000 км. Известно е, че някои от тези планети са скалисти, като Земята, а останалите са газови гиганти.

Анализът на данните показва, че планетите се намират в така наречената населена зона на звездите си. Това означава, че те са разположени на правилното разстояние от звездата и следователно температурата върху тях е подходяща за появата и развитието на живот. Разбира се, ако говорим за скалисти планети.

Според учените всичките 85 планети са открити в уникални звездни системи - по една планета се върти около звездите. Но за да разберете дали някои от тях са подходящи за живот, ще са необходими допълнителни наблюдения. Интересното е, че на всичките 85 планети им трябват между 20 и 700 дни, за да направят пълна революция около своите звезди. Но повечето планети, открити от космическия телескоп TESS, имат орбитален период от 3 до 10 дни.

Но учените все още не знаят много за новите планети, включително точното им разстояние от звездата. Освен това всички открити екзопланети все още са в статута на кандидати за титлата планета, тъй като фактът, че те наистина съществуват, трябва да бъде потвърден от още няколко групи учени.

От януари 2024 г., от откриването на първата екзопланета през 1992 г., астрономите са открили повече от 5500 планети извън Слънчевата система. 1912 от тях са подобни на Нептун, 1772 са подобни на Юпитер, 1679 са суперземи и 199 са скалисти планети.

Но това е само малка част от всички планети, които съществуват в нашата галактика, казват учените. В Млечния път може да има стотици милиарди екзопланети. Ако има приблизително 2 трилиона галактики във видимата част на Вселената, тогава може да има приблизително 1 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 екзопланети, обикалящи около своите звезди.

Превод: GlasNews.bg / Снимка: Daily Mail