Пандемията и наложените противоепидемични мерки се отразиха негативно на международния туризъм, а 2020 г. се оказа една от най-лошите за сектора заради ограниченията в пътуванията. Затова и повишаването на нивата на ваксинация през тази година се оказа изключително важно за бранша – не се налагаха нови затваряния и туризмът започна плахото си възстановяване. Ехото от този процес даде отражение и върху тазгодишния доклад на Euromonitor International, който традиционно класира 100-те най-посещавани градски дестинации. 

Актуалната подредба подчертава именно процеса по възстановяването на европейските градове, които се очертават като най-предпочитани от туристите. Ако през 2020 г. в класацията доминираха малки, нови локални дестинации, то през тази година славата си връщат места, които бяха популярни преди пандемията. 

Впечатление прави, че в топ 100 няма нито един български град, въпреки че по-рано такива са присъствали в листата. В изданието на класация за 2017 г. например попаднаха цели три – София, Бургас и Варна. За сметка на това локации от региона, като Варшава, Краков, Талин, Будапеща и пр., са привлекли интереса на туристите през тази година. 

Париж е победител в класацията за 2021 г. Той е бил най-посещаван от американски и азиатски туристи. Въпреки това градът все още не е успял да привлече британците, които в годините преди пандемията, бяха основен таргет.

На второ място се нарежда Дубай, който оглави класацията миналата година. Градът е отворен за международни туристи от юли 2020 г., а правителствената подкрепа е ключова за туризма. Здравните мерки и ускореният процес на ваксинация го правят безопасна туристическа дестинация, посещавана от международни и местни туристи.

Германските градове също отчитат положителен тренд и се катерят в класацията. Берлин подобри представянето си и тази година се изкачи до 6-то място. Мюнхен също напредна в подредбата.

Испанските градове също заемат видно място сред първите 10 града. Барселона се изкачи в класирането с шест места спрямо миналата година, а Мадрид зае четвърто място, пише economic.

Вътрешният туризъм движи растежа на Ню Йорк. Въпреки това той се стреми да привлече отново и международните туристи, като за това дори има предвидена рекламна кампания на стойност 30 млн. долара. Градът ще бъде рекламиран в 8 държави.

Пълният списък на класираните градове:

  1. Париж
  2. Дубай
  3. Амстердам
  4. Мадрид
  5. Рим
  6. Берлин
  7. Ню Йорк
  8. Лондон
  9. Мюнхен
  10. Барселона
  11. Виена
  12. Милано
  13. Прага
  14. Лос Анджелис
  15. Токио
  16. Дъблин
  17. Лисабон
  18. Франкфурт
  19. Цюрих
  20. Истанбул
  21. Флоренция
  22. Орландо, Флорида
  23. Сидни
  24. Сингапур
  25. Абу Даби
  26. Атина
  27. Венеция
  28. Лас Вегас
  29. Брюксел
  30. Маями
  31. Шанхай
  32. Пекин
  33. Осака
  34. Киото
  35. Сеул
  36. Мелбърн
  37. Сан Франциско
  38. Шънджън
  39. Гуанджоу
  40. Стокхолм
  41. Тайпе
  42. Ница
  43. Торонто
  44. Москва
  45. Банкок
  46. Единбург
  47. Копенхаген
  48. Родос
  49. Хонг Конг
  50. Хонолулу
  51. Палма де Майорка
  52. Анталия
  53. Варшава
  54. Будапеща
  55. Доха
  56. Фукуока
  57. Сапоро
  58. Ванкувър
  59. Верона
  60. Пукет
  61. Ираклион
  62. Шарджа
  63. Санкт Петербург
  64. Мексико Сити
  65. Марн ла Валле
  66. Рио де Жанейро
  67. Талин
  68. Порто
  69. Краков
  70. Тел Авив
  71. Канкун
  72. Делхи
  73. Макао
  74. Куала Лумпур
  75. Патая
  76. Солун
  77. Пусан
  78. Джухай
  79. Лима
  80. Чианг Май
  81. Йерусалим
  82. Киев
  83. Кайро
  84. Маракеш
  85. Рияд
  86. Мека
  87. Буенос Айрес
  88. Пунта Кана
  89. Медина
  90. Хошимин
  91. Кейптаун
  92. Плая дел Кармен
  93. Ко Самуи
  94. Ханой
  95. Куско
  96. Йоханесбург
  97. Краби
  98. Хургада
  99. Мускат
  100. Шарм ел-Шейх