Новите промени за движение и паркиране на ключови булеварди и улици в центъра на София породиха невиждана по мащаб дискусия и мнения от "Осанна!" до "Разпни го!" в социалните мрежи. Вече се организират и протести. В дискусията се включи и пътният експерт Диана Русинова, която обаче се фокусира не върху "косото паркиране", а върху друго решение, което според нея е отхвърлено отдавна в Европа като опасно и неефективно.

Предлагаме ви мнението на Русинова, придружено от снимки:

"Следя от няколко дни особено усиления спор по отношение на новата организация на движението по бул. "Патриарх Евтимий", бул. "Витоша" и ул. "Проф. Ф. Нансен". Няма да коментирам на този етап начините на паркиране и другите странни неща в този проект, но днес ми попадна този спирков перон, който се явява продължение на велосипедната алея по бул. "Патриарх Евтимий". Истината е, че на софиянци им се предлага решение, което тотално е отхвърлено още преди повече от 10 години в Лондон и преди 20 години в Холандия като опасно и неефективно.

Всъщност ни се предлагат "нововъведения", които не само че са отречени като остарели и неработещи, но са и твърде опасни за участниците в движението, най-вече за пешеходците, чакащи обществения транспорт на спирковия перон (на спирката).
Освен всичко обаче, се оказва, че "новото" и "модерно" решение директно нарушава и изискванията, въведени чрез Приложение № 9 към чл. 67 на Наредба № РД-02-20-2 от 20 декември 2017 г. за планиране и проектиране на комуникационно-транспортните системи на урбанизираните територии.

Между другото това, че решението, което беше натресено на софиянци е неработещо, остаряло и неефективно, но и опасно, не е само мое мнение. Това мнение очевидно се споделя и от властите в Нидерландия и Великобритания, както и от редица други специалисти. Но пък в крайна сметка, така става, като чертаем организация на движението по картинки, без да имаме елементарно понятие за правилата и нормите, действащи в България. Просто ей така, напук на всички, да си наложим нашето, защото сега ние сме силните на деня. Или общо взето това е резултатът, когато графични дизайнери решат да се месят в организацията на движението.

Чудно ми е как СДВР Столична полиция са се съгласили и са допуснали да съгласуват незаконосъобразен проект? При примерите от Лондон, хубаво ще е да обърнете внимание и как велосипедистите карат - с каска и светлоотразителна жилетка, докато тук в България авторите на идеята за тази безумна споделена спирка са същите, които с крякане и викане не допускат да задължим и нашите велосипедисти да прилагат елементарна грижа за живота и здравето си."

Позицията на Диана Русинова предизвика пък нападки, чийто тон няма да коментираме. Ето как отговори самата тя на тях:

"Расистките внушения и манипулации по отношение на съпруга ми и това, че имам нещо общо с която и да е политическа партия, само защото не споделям мнението на Спаси София, са дъното на дъното.

Проектът Ви все още е незаконен и хората не желаят тази организация на движението. Колкото и да го отричате и да вадите опорки, за жалост този път няма да успеете да спечелите народната любов. Личните нападки показват слабост, безсилие, страх и липса на какъвто и да е професионализъм.

Колкото до черните колчета и тук-там оранжевите, това е страшна шарения и се чудя като се замърсят светлоотразителите на черните колчета как ще се виждат те през нощта? С други думи, каквото е имало, това сме изсипали по пътя…, но иначе новата организация била 100% законна."