Над 1 милиард лева излиза като цяло загубата за българската икономика от невъзможността да се преминават границите, когато сме извън Шенген по суша.

Това заяви Николай Рашков от Съюза на международните превозвачи в коментар за последствията върху транспортния бранш и потребителите като цяло от това, че България не е в Шенген по суша.

Ние, като хора, плащаме цената с по-скъпи стоки в магазините, обясни експертът. Стоките са по-скъпи, защото нашите камиони изчакват на границата. Средно във Видин се чака 16 часа, а голяма част от стокообменът на България минава оттам. В Русе се чака средно 11 часа, обясни Рашков пред Нова тв. Рекордите във Видин, Кулата и Русе възлизат над 2 дни.

Приемането ни в сухопътния Шенген е абсолютно задължително, за да може икономиката ни да функционира като цяло и това трябва да е позицията на държавата, допълни Рашков.