Външността на автомобила често може да лъже, тъй като той изглежда съвсем обикновено, но под капака му се крие почти състезателен двигател. Примери за такива модификации има при повечето големи производители. Предлагаме ви 11 машини, за чиито истински възможности малцина знаят, въпреки че почти сигурно са ги виждали на пътя.
Audi 200
Второто поколение с индекс C3 е показано още през 1983 г. След 6 години излиза впечатляваща версия, оборудвана с 2,2-литров бензинов турбомотор с 5 цилиндъра, развиващ 220 к.с. Този седан ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,5 секунди (същото прави и модификацията с V8 двигател), а максималната му скорост е 245 км/ч.. Подобни харектеристики трудно се вписват в този ъгловат външен вид и спорни пропорции. Впрочем, коефициентът на аеродинамично съпротивление е 0,33, което за това време е рекорд в класа. Докато не се появява следващият ни герой.
Mercedes-Benz w124
Този модел излиза през 1984 г., а топ-версията му дебютира през 1991 г. Коефициентът на аеродинамично съпротивление е 0,28, а под капака е поставен V8 двигател с 326 к.с. и 470 Нм въртящ момент. Скоростната кутия е 4-степенен автомат, което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,1 секунди. Максималната скорост е 250 км/ч. За направата на такъв автомобил Mercedes-Benz ползва помощта на Porsche, в чийто завод в Цуфернахузен се поставят двигателите и трансмисиите на преди това събраните машини.
Opel Lotus Omega
Той е също и Vauxhall Lotus Carlton, като се произвежда през периода 1990-1992 г. В оснавата на този проект е седанът Opel Omega A, чиято топ-версия е оборудвана с 3,0-литров двигател, развиващ 204 к.с. Той е сериозно доработен от инженерите на Lotus, като обемът му е увеличен до 3615 куб. см и са му поставени 2 турбокомпресора Garett. Резултатът е мощност от 377 к.с. и 568 Нм въртящ момент. По това време GM разполага само с една скоростна кутия, способна да се справи с тези показатели – 6-степенна мехачина от Chevrolet Corvette ZR-1. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема около 5 секунди, а от модела са произведени около 1000 бройки. Половината от тях са Vauxhall с десен волан.
Volkswagen Passat B5+
Модификацията с 4,0-литров W8 излиза през 2001 г. Това е първият в света сериен W-образен мотор, като той е в основата на излезлия по-късно W12, а също така и на W16-двигател на Bugatti Veyron. Версията Volkswagen. Passat W8 развива 275 к.с. и 370 Нм, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,5 секунди. Задвижването е към четирите колела, а скоростните кутии – 6-степенна механична и 5-степенен амтомат. Този автомобил излиза и като комби.
Volvo 850
Моделът е представен през 1991 г., когато излиза седанът. Той заменя автомобилите от сериите 200 и 700. През 1993 г. дебютира комбито, което е оборудвано с нов 2,3-литров турбомотор Т5. Година по-късно двигателят е форсиран до 250 к.с. (версията T5-R), като той се поставя както на седана, така и на комбито. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,7 секунди, а максималната скорост е 250 км/ч. Дори в наши дни комбито Volvo 850 си остава един от най-бързите автомобили в този клас.
BMW 5-Series Touring (Е61)
Петото поколение на „петицата” на BMW излиза през 2003 г., като смелият дизан, дело на Крис Бенгъл, предизвиква доста критики и спорове. Това се отнася най-вече за комбито Е61, но дизеловата топ-версия 535d притежава впечатляващи характеристики. Автомобилът разполага с 3,0-литров редови мотор с 6 цилиндъра, развиващ 286 к. Това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,4 секунди, а максималната скорост е 250 км/ч.
Peugeot 405 T16
Топ-версията на модела е представена през 1993 г., като от нея са произведени едва 1061 автомобила. От тях 60 бройки са предадени на френската полиция, а останалите са пуснати в свободна продажба. Под капака е поставен 2,0-литров турбомотор с 220 к.с., комбиниран със система за задвижване на четирите колела. Седанът ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,1 секунди, което е добро постижение дори по днешните стандарти.
Chrysler PT Cruiser GT
Стандартният модел се произвежда от 2000 до 2010 г., а топ-вариантът се появява през 2003 г. Абревиатурата GT подсказва, че този автомобил разчита на 2,5-литров турбомотор с 4 цилиндъра и мощност 230 к.с. Максималният въртящ момент е 332 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,6 секунди, но максималната скорост е сравнително скромна – 200 км/ч. По-късно излиза и кабриолетът PT Cruiser Convertible със същия двигател.
Isuzu Vehicross
Подобен кросоувър не оставя никого равнодушен – едни се влюбват в него, а други го скъсват от подигравки, като го сравняват с Pontac Aztek, който е в челото на всяка класация за най-грозни автомобили. Японският модел е построен на базата на Opel Frontera Sport, като е оборудван с 3,2-литров V6 с мощност 215 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч стама за 8,9 секунди, което е отлично постижение за автомобил с такива размери.
ВАЗ-21079
Цифрата 9 показва, че под капака на тази „седица” се крие малко по-особен двигател. През 1974 г. АвтоВАЗ пуска ванкелов мотор, заради който е създадено дори специално бюро. В началото той развива 70 к.с., но през 1983 г. е напълно преработен. Двигателят вече е с обем 1308 куб.см, като разполага със 140 к.с. Ресурсът на този агрегат е много по-малък – под 100 000 км. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 10 секунди. Почти всички автомобили с такъв мотор се ползват от КГБ и МВР. В днешно време оцелелите машини от този тип се броят на пръсти.
Caterham 7
Този автомобил представлява нещо като бонус в тази класация, защото всички знаят, че той е много бърз. Само че е значително по-бърз, отколкото изглежда на пръв поглед. В наши дни в гамата на Caterham има 10-ина позификации. Най-бавната – Seven 160, разчита на 660-кубиков мотор Suzuki и ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,9 секунди. Топ-версията CSR с 2,3-литров Ford Duratec разполага с 260 к.с. Тя вдига 100 км/ч от място за 3 секунди и развива 250 км/ч. При тегло от 575 кг., на 1 тон се падат 452 к.с. Това е безпрецедентно!
11 автомобила, за чиито качества не подозирате
На външен вид те изглеждат съвсем обикновени - но всъщност изобщо не са