Meta добавя нови мерки и инструменти за наблюдение на тийнейджърите в своите социални платформи.

Новостите включват родителски контрол в Messenger, предложения към тийнейджърите да се оттеглят от Facebook след 20 минути престой и подкана към младите Instagram потребители да спрат да скролват.

Функциите се появяват в момент, когато Meta и други социални платформи са изправени пред засилен натиск от страна на законодателите относно въздействието, което оказват върху по-младите потребители, които могат да бъдат само на 13 години, когато се регистрират в приложенията на Meta, предава CNN.

Messenger, приложението за незабавни съобщения на Meta, за първи път добавя инструменти за родителски контрол, които са подобни на вече съществуващите в Instagram.

Там родителите и настойниците могат да виждат колко време прекарват тийнейджърите в чата, да преглеждат и получават актуализации на списъка с контакти и да получават известия, ако детето им докладва някого.

Друга нова функция е възможността родителите и тийнейджърите да провеждат дискусии директно чрез известия, ако акаунтите им са синхронизирани.

Facebook също ще започне да подтиква тийнейджърите да се оттеглят от приложението след 20 минути.

Instagram ще предлага на тийнейджърите да затворят приложението, ако превъртат видеоклипове на макари твърде дълго през нощните часове.

Освен това, Instagram тества функция, която ограничава начина, по който хората взаимодействат с потребители, които не ги следват.

Сега потребителите трябва да изпратят покана, за да се свържат с някого, ако той не е техен последовател и не могат да се обаждат на получателя, да изпращат снимки, видеоклипове или гласови съобщения, нито да се обаждат, докато потребителят не приеме искането им.

Целта на функцията е да се намали нежеланото съдържание от непознати, особено за жените, заявиха от компанията.

Това е последният от поредицата нови инструменти за тийнейджърите от Мета, след публикуването на изтекли вътрешни документи, които установиха, че Instagram може да окаже отрицателно въздействие върху психичното здраве на младите си потребители. Оттогава Instagram въведе образователен център за родители с ресурси, съвети и статии от експерти по безопасността на потребителите.

Компанията съобщи, че също така предприема "по-строг подход" към съдържанието, което препоръчва на тийнейджърите и активно ще ги подтиква към различни теми, като например архитектура и туристически дестинации, ако са се спирали на някакъв вид съдържание твърде дълго.

Досега във Facebook и Messenger нямаше много промени. Facebook обаче разполага с Център за безопасност, който предоставя инструменти и ресурси за надзор, като статии и съвети от водещи експерти.