НАСА представи доклад за резултатите от скорошна симулация на удар на астероид потенциален убиец със Земята. В доклада се казва, че все още не е възможно да се предотврати падането на такава космическа скала на Земята. И това се дължи както на техническите аспекти, така и на огромното въздействие на дезинформацията върху съзнанието на населението, пише Futurism.

Според Ема Рейни от Лабораторията по приложна физика към университета Джон Хопкинс, моделирането на планетарната защита в случай на приближаване на опасен астероид до Земята показа, че човечеството е напълно неподготвено за подобна заплаха и няма да може да предотврати катастрофа.

Основната сюжетна линия на симулацията на НАСА беше, че астероид с диаметър 70 метра навлиза в земната атмосфера с голяма скорост. Той е паднал на 15 км от измисления град и в резултат на падането е настъпил взрив с отделяне на енергия, еквивалентна на 10 мегатона тротил. Самият град и околностите му са напълно разрушени и десетки хиляди хора загиват.

астероидцял екран
Снимка: Live Science

Основната цел на новите учения за планетарна защита, които създадоха тази симулация, беше да покажат как учените и правителството ще действат в този случай от момента, в който астроидът е открит, до падането и след него. Също така ученията трябваше да покажат възможната реакция на населението към ужасната новина.

Основното развитие на симулацията започна с откриването на 70-метров астероид, който беше с кодово име TTX22. Той летеше към Земята с голяма скорост. Оказа се, че когато е бил забелязан, вече е било твърде късно да се състави мисия за изучаването му, отклоняването на траекторията му или унищожаването му. За да се промени курса на тази космическа скала, ще са необходими около 12 превозни средства, същото като DART (което успешно промени курса на астероида Dimorph през септември тази година). Но създаването само на един такъв апарат отнема 5 години. И НАСА няма никакви ракети в арсенала си, които биха могли да ударят астероида.

астероидцял екран
Снимка: Science Alert

Но ако е невъзможно да се предотврати сблъсък с астероид, тогава е необходимо да се смекчат последствията от тази катастрофа. Така решили учените и включили в симулацията реакцията на обществеността към това събитие и действията на властите за информиране на населението.

Както се оказа, дезинформацията, фалшивите слухове, теориите на конспирацията, които се разпространяват сред хората в Съединените щати, имат пагубен ефект. Симулациите показват, че роля за това са изиграли фалшивите новини в медиите и мненията на различни експерти, които отричат ​​истинското падане на астероида на Земята. Следователно усилията на правителството и други организации бяха сведени почти до нищо. Както показва симулацията, след искането на властите да евакуират града и околностите му, където ще бъде епицентърът на удара, 20% от жителите просто не вярват в това и в резултат на това загиват около 200 хиляди души.

Като цяло симулациите показват, че САЩ нямат способността да прихващат малки, бързо движещи се астероиди и възможността да ги откриват предварително е много ограничена. Учените също смятат, че правителството и НАСА трябва да положат повече усилия за формиране на правилното обществено мнение по отношение на подобно бедствие.

Астероидцял екран

Снимка: EarthSky

В момента се провеждат изследвания на близки до Земята астероиди, които представляват опасност за нашата планета. А НАСА наскоро получи 55 милиона долара повече, отколкото поиска от Конгреса на САЩ за изследване на планетарната защита.