Космическият телескоп Хъбъл засне зашеметяващо изображение на кълбовидния звезден куп NGC 6652.

Астрономи публикуваха ново изображение, направено от телескопа Хъбъл. Това изображение показва кълбовиден звезден куп, наречен NGC 6652, който съдържа някои от най-старите звезди в Млечния път, пише Live Science.

Кълбовидният звезден куп NGC 6652 се намира на разстояние 30 хиляди светлинни години от Земята и 6,5 хиляди светлинни години от центъра на нашата галактика. Според учените възрастта на този звезден куп е приблизително 13,6 милиарда години, което означава, че този обект е един от най-старите в Млечния път.

Според съвременните научни идеи десетки, стотици хиляди, а понякога и милиони от най-старите звезди са много близо една до друга в кълбовидни звездни купове. В по-голямата си част възрастта на такива звезди се оценява на между 10 и 13 милиарда години, докато се смята, че самата Вселена е на 13,8 милиарда години.

Учените са успели да открият приблизително 150 кълбовидни звездни купове в ореола на Млечния път и тяхното изследване дава възможност да се получи информация както за най-ранните етапи от развитието на нашата галактика, така и за цялата Вселена като цяло.

Това изображение показва кълбовиден звезден куп, наречен NGC 6652, който съдържа някои от най-старите звезди в Млечния път / Снимка: NASA

Тази година учените предположиха, че кълбовидните звездни купове може да са се появили до много масивни звезди няколкостотин милиона години след Големия взрив. Що се отнася до най-масивните звезди, те са съществували само около няколко милиона години преди появата на такива клъстери.

Ново изображение на кълбовидния звезден куп NGC 6652 показва невероятен брой бледосини звезди, както и по-червени звезди на преден план. Поради силното гравитационно привличане повечето от звездите са в плътния център на купа. Новата снимка е получена в резултат на комбиниране на данни от две камери на телескопа Хъбъл.

Превод: GlasNews.bg