Не е тайна, че мъжете като цяло са по-уверени в способностите си от жените. Някои изследователи дори смятат, че това е причината за разликата в заплащането между половете. Учените обаче вече са открили, че мъжете са по-склонни да твърдят, че са запознати с математически термини, дори ако те всъщност са измислени и въобще не съществуват.

Новото изследване на учени от Лондонския университетски колеж включва повече от 40 000 тийнейджъри от 9 англоговорящи страни, включително САЩ, Канада, Англия, Ирландия и Шотландия. По време на проучването на получателите беше предоставен списък от 16 математически термина, например:

косинус;
квадратна функция;
рационално число.

Те обаче включват и три фалшиви термина:

декларативна дроб;
собствена стойност;
подчинително мащабиране.

След като прегледаха списъка с термини, участниците бяха помолени да маркират тези, които знаят, пише Daily Mail. Резултатите показват, че участниците мъже са значително по-склонни да кажат, че знаят фалшивите термини. По-интересното обаче е, че това поведение изглежда им помага да напреднат в живота. Факт е, че преувеличаването на нечии математически способности също е по-вероятно да бъде свързано с постоянство при изпълнение на задачи. Нещо повече, хората, които лъжеха, че знаят несъществуващи термини, искрено вярваха, че могат да решат сложни проблеми - от това как да стигнат до някъде до това колко бензин харчи една кола.

Според автора на изследването, професор Джон Джерим, подобно усърдие вероятно би могло да направи мъжете по-мотивирани да решават проблеми, което по-късно ще им позволи да напреднат в кариерата си. Авторите на изследването смятат, че тази прекомерна самоувереност всъщност може да бъде доста полезна в бъдеще.

Проучването показва още, че тийнейджърите в САЩ и Канада обичат да преувеличават способностите си, следвани от тийнейджърите в Англия, Уелс, Австралия и Нова Зеландия. Изглежда също толкова любопитно, че тези, които обичат да преувеличават знанията си, също заявяват, че са по-популярни като цяло.

По време на изследването учените условно разделят 15-годишните юноши на 4 групи:

тези, които никога не са чували фалшивите термини;
онези, които са чували фалшивите термини веднъж или два пъти;
тези, които често са чували фалшивите термини няколко пъти;
тези, които твърдят, че познават и разбират добре тези термини.

В четвъртата група около 40% казват, че разбират редовни числа, 15% разбират декларативни дроби и 10% са запознати с концепцията за подчинителна скала.

Превод: GlasNews