Пътуването с влак крие своя незаменим чар, дори и днес - когато полетите със самолет са най-достъпни за пътешествениците.

През прозореца на композицията пред погледа ви ще се сменят картини от красотата на земята. Като няма да има нужда се притеснявате за паркоместа, хващане на полет и тн. The Guardian селектира шест от най-живописните европейски влакови маршрута. Вижте ги:

Това са най-чистите плажове в България за 2022 година



От Кьолн до Базел

Пътуващите по направлението от Рейнска област на юг към Алпите са направо разглезени. Имат възможност да избират между високоскоростни влакови трасета. Но един от най-радващите окото маршрути е старият – през дефилето на река Рейн към град Кобленц, разположен на двата ѝ бряга. Най-добрият вариант е да се тръгне от Кьолн преди обед.

Този влак е известен и като „швейцарския“, защото стига до Базел и след това продължава към Цюрих. В него се пътува само в първа класа и има дори швейцарски ресторант, който е доста скъп.

Пътуването продължава почти пет часа. За това време се изминава разстояние от 511 километра. Билетът струва 135 евро.

Този маршрут прекосява Алпите в посока изток-запад. Влаковете се движат ежедневно между Швейцария и Австрия.

Композициите са смесени с вагони на двете държави. В австрийския вагон-ресторант сервират ябълков щрудел. Красивата гледката и удобството в швейцарския вагон първа класа напълно си заслужават по-скъпия билет (с около 20 евро).

По пътя се прекосява Лихтенщайн, за да се стигне до австрийската провинция Щирия. Билетът струва 111 евро.

Осиновена в Америка - жена срещна биологичните си родители в България ВИДЕО


От Дъблин до Трали

Дъблинската гара Хюстън е красива стара сграда, особено привлекателна в тиха неделна сутрин. Влакът към Трали е единственият в седмицата, в него храна не се сервира и затова е добре да се закуси на гарата.

По пътя се редуват великолепни гледки. От планинските пейзажи на Галти до долините, известни с производството на млечни продукти. Минава се през планината Мангертън, а проходът е смятан за една от най-красивите гледки в цяла Ирландия. Влакът спира в Киларни, а после продължава към Трали.

Пътуването трае почти 4 часа, а разстоянието е 334 километра. Цената на билета е 34 евро.

От Безие до Клермон-Феран

Да отидеш с влака от Безие до Клермон-Феран означава да пътуваш по може би най-приятния железопътен маршрут в цяла Франция. Гледките тук могат да съперничат дори на френските Алпи.

Линията тръгва в северна посока от Безие и продължава през долина и през множество виадукти в красиви околности. Това е една от най-старите линии във Франция, по нея още се движат електрически мотриси и носи очарованието на регионален транспорт заради многото спирки. Разстоянието от близо 400 км се взима за шест часа и половина. Билетът струва 58 евро.

От Клермон има много възможности за продължаване на жп-одисеята – към Виши или дори до Париж с по-модерни влакове.

Вижте най-запомнящите се прояви на дивите животни, заснети на ВИДЕО


От Варшава до Мокава

Всички знаят къде се намира Варшава, но почти никой не знае къде е Мокава. Това е едно забутано село досами границата на Литва с Полша.

Защо е толкова важно? Защото през последните 10 години нямаше директен влак от Варшава до Латвия. Отскоро това се промени и веднъж дневно от полската столица тръгва композиция в посока латвийската граница.

Това пътуване предлага красиви гледки на полски пейзажи, селца и градове, които отразява смесицата от култури по тези земи. Стари еврейски селища, дървени църкви, както и малките общности на балтийските татари.

Влакът тръгва от варшавската централна гара и се движи бавно. Спира за дълга почивка в Бялисток. След като пресече границата при Мокава, полският влак приключва пътуването си. Но на латвийска територия пътникът може да се качи на тяхна композиция и да стигне до Вилнюс. До Мокава се стига за шест часа. Билетът струва 20 евро.

От Мадрид до Севиля

От Мадрид до Севиля може да се стигне само за два часа и половина със супербързите влакове на испанските железници. Но за хората, които искат да пътуват бавно, има алтернатива. Всеки ден една композиция преминава различна линия, за да стигне до Севиля. Влакът пътува през долините Тахо и Гуардиана преди да тръгне на юг през Сиера Морена и към Севиля. Пътуването е над 8 часа, а разстоянието – почти 650 километра. Цената на билета е 50 евро.