Децата със специални образователни потребности (СОП) ще провеждат индивидуални срещи със специалист в училище, докато присъствените занятията в школата са преустановени.

Заниманията ще бъдат по 2-3 пъти в седмица по график и това ще даде шанс малчуганите да не загубят напредъка, който са постигнали.

"При децата с терапевтична работа - с логопед, психотерапевт, има план, който се следва и когато се наруши загубват резултати, постигнати година преди това. Други деца имат различни специфични потребности и нямат дигитални умения и не могат да работят с компютър. Това е проблемното, при тях трябва да се съхрани връзката със специалист", обяснява пред "Монитор" директорът на Регионален център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование в София Калоян Дамянов.

Той допълва, че голяма част от училищата вече са въвели работа с различни онлайн класни стаи. Работата тя тях с децата със специални образователни потребности също не е възможна. Причината, че учителят не може да раздели урока на няколко нива, както става с класната стая.

По думите на Дамянов индивидуалните срещи между специалисти и дете не влизат в разрез със заповедта на здравния министър, тъй като заниманията не са групови. Училищата пък са празни и няма проблем да се спазва дистанция.

"Важното е да има декларация от родителя, че желае да се включи и ще спазва мерките и директора, че може да осигури такъв режи на работа. Тогава може да се издаде заповед за провеждане на срещите", обяснява директорът на столичния център за подкрепа.

Той допълва, че ще се постави въпросът дали специалистите, които ще работят с деца със СОП на място в училище, не трябва да се водят като лица на първа линия и да се помисли да регламентация на трудовите им възнаграждения.