Супер камерите на КАТ вече ловят джигити по пътищата на страната. Те са снабдени с лазер, невидими са за радарите и евтините трикове като фолио върху номерата са безсилни пред тях.
Едно от новите устройства бе демонстрирано вчера от пътните полицаи в Шумен. Те са общо 28 на брой, бяха купени от КАТ миналата година, а досега полицаите се обучаваха на тях, пише "Труд".
Супер камерата е със софтуер, който при заснемане на нарушението автоматично разпознава номера и изготвя справка кой е собственикът на автомобила.
Основната разлика със старите камери е в принципа на действие. Новата работи с лазерни лъчи, по които се изчислява автоматично разстоянието и скоростта, а при старите системи има радиовълни с широк спектър на засичане.
От КАТ обясниха, че шофьорите трябва да знаят, че новите камери не се разпознават от антирадар или радардетектор, защото те отчитат наличие на радиовълни, а не на лазерни лъчи. Джигитите няма да ги спаси и фолио върху регистрационните табели или други евтини трикове.
Освен това, колкото и да е натоварен трафикът по шосето, всички нарушители се засичат един по един, стига да се виждат номерата им. Ако се движат успоредно, лъчите ги хващат наведнъж и в 4-те ленти в двете посоки.
Камерата прави 400 замервания в секунда. В нея има сим-карта и веднага след улавяне на нарушителя информацията за него се изпраща до сървър в КАТ-Шумен. Иначе с другите си камери за скорост – и стационарни, и мобилни, катаджиите събират информацията като я преточват на флашки.
Камерата работи еднакво добре и денем, и нощем, като по тъмно е с инфрачервени лъчи. Захранва се с батерия, която издържа по една смяна от 8 часа. Тежи към 40 кг и е лесно преносима в куфар. Целият състав на пътната полиция в Шумен е обучен да снима с нея, отделно фирмата производител също е дала инструкции. Засега устройството е само едно за шуменската дирекция.
Супер камерата е със софтуер, който при заснемане на нарушението автоматично разпознава номера и изготвя справка кой е собственикът на автомобила.
Основната разлика със старите камери е в принципа на действие. Новата работи с лазерни лъчи, по които се изчислява автоматично разстоянието и скоростта, а при старите системи има радиовълни с широк спектър на засичане.
От КАТ обясниха, че шофьорите трябва да знаят, че новите камери не се разпознават от антирадар или радардетектор, защото те отчитат наличие на радиовълни, а не на лазерни лъчи. Джигитите няма да ги спаси и фолио върху регистрационните табели или други евтини трикове.
Освен това, колкото и да е натоварен трафикът по шосето, всички нарушители се засичат един по един, стига да се виждат номерата им. Ако се движат успоредно, лъчите ги хващат наведнъж и в 4-те ленти в двете посоки.
Камерата прави 400 замервания в секунда. В нея има сим-карта и веднага след улавяне на нарушителя информацията за него се изпраща до сървър в КАТ-Шумен. Иначе с другите си камери за скорост – и стационарни, и мобилни, катаджиите събират информацията като я преточват на флашки.
Камерата работи еднакво добре и денем, и нощем, като по тъмно е с инфрачервени лъчи. Захранва се с батерия, която издържа по една смяна от 8 часа. Тежи към 40 кг и е лесно преносима в куфар. Целият състав на пътната полиция в Шумен е обучен да снима с нея, отделно фирмата производител също е дала инструкции. Засега устройството е само едно за шуменската дирекция.