Докато космическите агенции пускат нови телескопи, роувъри и сонди, за да търсят обитаеми планети и извънземен живот извън Земята, британски свещеник помага на НАСА да разбере как откриването на извънземни би променило начина, по който виждаме Вселената.

Преподобният д-р Андрю Дейвисън, британски свещеник и теолог, каза, че перспективата за намиране на живот на друга планета става все по-реална. Преподобният, който е теолог в Кеймбриджския университет и има диплома по биохимия, вече работи с НАСА.

Свещеникът е един от 24-те религиозни експерти, които участват в спонсорирана от НАСА програма в Центъра за теологични проучвания към Принстънския университет в Ню Джърси, за да преценят как религиите ще реагират на новините, че животът съществува в светове извън нашия.

В книгата си „Астробиология и християнска доктрина“ д-р Дейвисън, задава въпросите: Има ли живот някъде другаде във Вселената? Ще промени ли откриването на нов живот извън Земята теориите за произход във всички религии? Как откритието ще повлияе на системата от вярвания на религиозните хора по света?

Епископът на Бъкингам, преподобният Алън Уилсън, равинът д-р Джонатан Ромен от синагогата в Мейдънхед и имам Кари Асим от джамията Мека в Лийдс заявяват пред "The ​​Times", че са съгласни, че християнското, еврейското и ислямското учение няма да бъдат обезпокоени от откриването на извънземния живот.

Възхитително е, че НАСА събирагрупа религиозни лидери, за да говорят за извънземни в продължение на една година. Въпреки това, това е също така скромно напомняне за това колко уверена е агенцията в откриването на доказателства за извънземен живот в близко бъдеще.