Поради повреда, възникнала с марсохода на НАСА Curiosity още през 2017 г., специалистите успяха да открият две нови органични съединения на Червената планета. Така експертите на НАСА съобщиха, че в пробите от марсиански скали, избрани от Curiosity, са открити амоняк и бензоена киселина.

Това съобщава научният портал Popular Science.

Всичко започна с факта, че през 2017 г. марсоходът счупи бормашина, която използва за пробиване на марсиански скали. В резултат НАСА реши да промени метода на вземане на проби и Curiosity започна да разбърква пробите от кал в коктейлна чаша с химикали.

Така специалистите успяха да открият амоняк и бензоена киселина, които не са срещали досега на Марс.

Според изследователите бензоената киселина може да показва съществуването на живи организми на Червената планета в далечното минало.

Според проучването амонякът и бензоената киселина може да са произлезли от геоложката дейност на планетата.

Тези вещества са някакъв вид индикатори, че в миналото на Марс са можели да съществуват условия, подходящи за живот, тъй като амонякът може да се е образувал в резултат на разграждането на органичната материя.

Превод: GlasNews.bg