Учени са открили у британски медицински работници, които са в контакт с пациенти с covid, специален имунитет към коронавирус, който не може да бъде определен чрез тестове за антитела. Това се посочва в изследване, публикувано в научното списание Nature.

Те проведоха изследване на имунитета на около 60 служители на една от клиниките във Великобритания за нивото на антитела и латентни инфекции. Според резултатите от анализите се оказа, че за четири месеца техните PCR тестове винаги са били отрицателни, но в кръвта им не са открити антитела срещу коронавирус, дори ако колегите им в клиниката са били заразени с COVID-19.

След изследване на кръвта на субектите учените установили повишена концентрация на Т клетки в 20 от тях, а при 19 души открили допълнителен имунен протеин, наречен IFI27. На теория това може да означава, че тялото им е било в контакт с COVID-19.

Учените предполагат, че имунитетът на такива хора реагира толкова бързо на коронавируса, че дори не може да остави антитела след себе си. В същото време такава мощна защита може да се развие след контакт на здравните работници с други известни досега човешки коронавируси, които причиняват обикновена настинка.

Превод: GlasNews.bg