Викторианските снимки обикновено показват хора с невъзмутими лица, а през 90-те години на миналия век стана модерно сред супермоделите и знаменитостите да не се усмихват - предполага се, че така изглеждат по-готини.

Как ни възприемат другите, зависи пряко от това какво се случва с лицето ни. В ново проучване учените се фокусираха върху това кои лица намират хората за по-привлекателни и съблазнителни, пише Daily Mail. Резултатите показват, че само едно действие може да ни направи по-красиви в очите на другите.

В новото проучване екип от Виенския университет набра 112 доброволци, които бяха помолени да оценят 80 снимки на хора с неутрално изражение или леко усмихнати. Резултатите показват, че намираме усмихнатите лица за по-привлекателни.

След това хората бяха помолени да опишат как оценяват привлекателността. Повечето участници в проучването съобщават, че обръщат внимание на израженията на лицето и предпочитат тези, които изглеждат приятелски настроени. Освен това изражението на лицето вероятно играе по-важна роля от облеклото, прическата или нивото на доходите.

След това получателите бяха помолени да прегледат отново набора от снимки и да изберат онези, които биха искали да „запазят“ или „изтрият“. Резултатите от проучването показват, че около 53% от усмихнатите снимки са избрани за запазване.

Според водещия автор на изследването, д-р Кристиан Валух, получените от него и неговия екип резултати показват, че хората изглеждат по-привлекателни, когато се усмихват. Вероятно сме привлечени от него, защото ни кара да изглеждаме по-дружелюбни, по-достъпни и по-малко заплашителни.

Обърнете внимание, че в работата си учените са използвали компютърно генерирани мъжки и женски лица. Те обаче изглеждаха много реалистични и само няколко участници в проучването разбраха, че хората на снимката пред тях не са истински хора.

Екипът също така отбелязва, че проучването включва хора на възраст между 18 и 30 години, на всеки от които е даден набор от снимки и е помолен да ги превърти, като спира само за секунда на всяка снимка. Между другото, при повторен експеримент на участниците в проучването беше дадено повече време за изучаване на снимките, но резултатите показват, че независимо от продължителността на изучаване на снимките, участниците са избрали тези, на които хората се усмихват.