Всяка от телесните ни клетки съдържа около 20 000 гена – те представляват „плана“ на всичко – от цвета на очите ни до интелекта и поведението. И изглежда, че не само това - учените са открили, че нашата зависимост към алкохола може да бъде вградена директно в ДНК, пише Daily Mail.

В ново проучване екип от учени от Пенсилванския държавен университет разгледа данни от почти 3,4 милиона души. По принцип проучването включва бели европейци, които казват колко алкохолни напитки пият средно на седмица.

Учените са установили, че около 10% от европейците принадлежат към групата с най-висок генетичен показател, свързан с консумацията на алкохол - средно те пият около 7 питиета на седмица. В същото време най-ниските 10% от европейците пият средно по-малко от четири напитки на седмица.

Изследователите са установили, че една бутилка вино може да се изпразни много по-бързо, отколкото предполагаме, и това зависи пряко от нашите гени. Според професор Dajiang Liu, съавтор на изследването, колко пием на седмица, уви, не зависи изцяло от това дали сме имали натоварен ден или колко вкусна бутилка вино ни чака в хладилника - гените също играят важна роля роля.

Учените отбелязват, че това изследване може да обясни защо някои хора винаги са готови да отидат на бар или да отворят бутилка вино. Учените обаче настояват, че не можем изцяло да обвиняваме генетиката за нашата зависимост към алкохола - хората все още са в състояние да устоят на гените, например решават да намалят консумацията на алкохол и да водят по-здравословен начин на живот.

В хода на изследването учените са идентифицирали хиляди генетични вариации, които са най-чести при хора, които пият повече алкохол средно на седмица.

Имайте предвид, че стандартната порция алкохол е:

150 ml вино 12%;
350 ml бира 5%;
малко над 50 мл силен алкохол.

Общо са открити повече от 2 хиляди гена, които са отговорни за употребата на алкохол и тютюн. В същото време учените смятат, че пушачите например са склонни да консумират повече алкохол на седмица.