Дигитализацията е от нарастващо значение във всички висши учебни заведения, а пандемията заради коронавируса и онлайн обучението ускориха този процес. Как се създава качествено дигитално образование? 

"Научихме, че и по този начин може да се провежда обучението. В началото беше предизвикателство и интересно за студентите, но в последната година и половина възможностите за онлайн обучение се развиха много. В бъдеще ще има още повече възможности за добавка към присъственото обучение. Усвояването на материала зависи от този, който го усвоява", каза ректорът на УНСС проф. Димитър Димитров.

Той отбеляза, че вече има известна умора от онлайн обучението, а студентите питат кога започват присъствено обучение.  

"Поставени сме в такава ситуация, че с тези "зелени сертификати" не можем да започнем. Имаме около 17 хил. студенти, сигурно 15-20% от тях имат "зелен сертификат" и няма как да започнем. Надявам се втория семестър да продължим присъствено", заяви проф. Димитров пред bgonair.

В УНСС използват единна платформа за всички, която предлага доста възможности, стана ясно още от думите му. А дигиталното образование е дало допълнителни знания и умения на студентите. 

Проф. Димитров коментира и 11-ото издание на рейтинговата система за висшите училища.

"Има около 200 индикатора, които малко объркват потенциалните кандидат-студенти. Предназначена е за хора, които не познават системата - да се ориентират. Имам доста критики към самата система. Има бутикови университети, които имат една специалност с 10 човека и са по-напред в класацията", посочи ректорът на УНСС.