След вестите за разследвания на дейността на големи технологични гиганти от Министерството на правосъдието на САЩ и Федералната търговска комисия, светът започна да следи за ответните действия на застрашените.

Основателят и изпълнителен директор на Amazon Джеф Безос не изглежда притеснен от вниманието по въпроса. Бе проведена конференция на компанията в Лас Вегас. Той обяви, че експанзивната политика ще се разрастне още повече.

„Не можем да правим неща, които ако проработят ще бъдат успешни, но малки. Трябва да правим неща, които при успех да могат да вдигнат оборотите значително.“, каза той в разговор с лидера на отдела по прогнозиране Джени Фрешуотър.

Безос разказа за наскоро разкритото начинание за сателитен интернет Project Kupier. Той го посочи като пример за мащаба на бъдещите проекти. Той определено планира да направи империята си много по-голяма.

„Това е много добър бизнес за Amazon, защото има стойност от милиарди долари. Много малко компании могат да си позволят това.“, продължи той.

Бъдещите сателити на компанията трябва да предлагат свързаност по цялата планета, да имат глобална клиентела. Неговото изказване беше прекъснато за кратко от човек, който обвини корпорацията в търговия с месо, което е отглеждано при нехуманни условия.

Защо компанията е на мушката на политическия елит?

Безос не направи пространен коментар на задаващото се внимание към него и компанията от регулатори и законодатели по отношение на това дали той използва честно финансовите си възможности.

Кандидатът за президент от Демократичната партия Елизабет Уорън смята, че Amazon и други tech гиганти трябва да бъдат разделени. Камарата на съдебната власт пък нае Лина Хан, автор на обещаващ труд в журнала на Йейл, който настоява за промяна на антимонополните норми с цел намаляване на размера на компаниите.

Лидерската позиция в онлайн търговията на Amazon кара много институции да разглеждат бизнес практиките на компанията. Тя има контрол над около половината от онлайн пазаруването в САЩ, макар и дялът ѝ в общите продажби все още да не е толкова голям, разказва анализаторът eMarketer.

Много бизнеси разчитат на платформата на Амазон, за да продава своите продукти. Корпорацията работи и върху свои продукти, които пуска там. Съмненията на регулаторите са, че Amazon контролира прекалено много секциите за препоръчани продукти. Това дава пълен контрол над това кой ще продава и на каква цена.

Безос не засегна директно въпроса с антимонополните разследвания.Това направи шефът на продажбите и логистиката Джеф Уилке по много ясен начин:

“Споделяме вярването, че най-значимите икономически субекти заслужават внимателно изследване. Нашата задача е да изградим компания, която не оставя никакви съмнения по въпроса. Търговците на дребно отдавна създават продукти, с които да се конкурират помежду си. Никой в Amazon няма достъп до частна информация, за да пуска такива продукти при неравни условия.“