Щеше да е смешно, ако не беше тъжно: създателите на Assassin’s Creed Odyssey се извиниха за това, че героите в играта имат нормален хетеросексуален брак.Ubisoft Quebec трябва да се оправдава защо играта не е обърнала гръб на морала и биологията. Нещо повече, студиото се принуди да промени името на трофей, наречен Growing Up, който се дава, когато героят ви се сдобие с дете.

„Прочетохме вашите отговори онлайн и ги взехме присърце“, заяви дизайнерът Джонатан Дюмонт на форумите на Ubisoft. „Това беше опит за нас. Разбирането за това колко се чувствате привързано към вашите Касандра и Алексиос не радва и да знаеш, че сме ви разочаровали, не е нещо, което те приемаме леко“.

„Проблемът“ произлиза от това, че изборът на историята в последното DLC на играта принуждава главния герой да влезе в хетеросексуална връзка, като отменя обещанията за еднополовите възможности за романтика в основната игра и игнорира личните истории, които някои играчи могат да построят. На E3 2018, Ubisoft Quebec обясняваше, че Assassin’s Creed Odyssey ще даде възможност да играете като мъж или жена и да имате интимни отношения с двата пола.

Чисто технически, място за недоволство има, защото Assassin’s Creed Odyssey се рекламира като най-ролевата игра в 11-годишната история на серията и някои може да не са доволни за това, че им се отнема възможността за персонификация. Лошото идва, когато една видео игра се използва като начин за налагане на ненормални искания и лов на вещици. Мнението на феновете винаги е добре дошло, но издателите и разработчиците не трябва сляпо да се подчиняват на най-различни петиции и желания.

Случката напомня и скандалните искания около завършека на Mass Effect, който всъщност дори успя да измести донякъде дискусиите относно истинските качества на приключението. BioWare създаде три уникални игри, развиващи се в една вълнуваща вселена със собствена история, уникални персонажи и драми. Всяка от тези игри отнема средно по 30-40 часа, което значи, че общо имаме минимум стотина часа, изпълнени с различни важни решения, разклоняващи се пътеки и директни причинно-следствени връзки. Ако погледнете откъде стартира студиото с Mass Effect 1 и докъде стигна с Mass Effect 3, ще видите че прогресът е огромен. Как е възможно всичко това да бъде зачеркнато от една финална сцена, която е буквално не повече от 5 минути?!