Космическа инфекция

Изследователи от Института за медицински изследвания Макс Планк в Германия, ръководени от Матиас Фишер, приключиха анализа на почвени проби, събрани през 2018 г. от Харвардската гора в Масачузетс. Теоретиците на конспирацията подозират, че тя не без причина е предизвикала интерес - нещо се е случило там. И изглежда, че германците са намерили точно това, което са търсили.

Резултатите, които учените публикуваха 7 години след откритието, ги шокираха. Пробите показват огромни вируси с диаметър до 635 нанометра. Само по себе си това не е силно впечатляващо – в микрокосмоса се срещат гигантски патогени. Но формата на вирусите не беше като нито един от откритите на Земята.

Някои вируси изглеждаха като звезди с пет лъча, други приличаха на октоподи с много пипала, а трети приличаха на 20-краки. Вътре те били буквално натъпкани с ДНК – всеки геном съдържа до 2,5 милиона базови двойки ДНК.

Патогени, открити в почвата на Масачузетската гора. Снимка: © biorxiv.org

Германците, отбелязвайки разнообразието от открити форми на вируси, предпазливо нарекоха непознатите невероятни (удивителни). Те признаха, че все още не разбират каква роля играят сложните биологични структури на вирусите и все още не знаят откъде са дошли.

По-малко обременени от конвенции, журналистите, след като научиха за научна статия, изготвена въз основа на резултатите от анализа, не се поколебаха да предположат, че вирусите са "изплюти" от извънземни (alien-like). И тяхното ДНК е извънземно.

Напълно възможно, между другото.

Астробиолози: „Вселената е пълна с вируси“

Малко вероятно е извънземни вируси да са се появили в гората на Масачузетс със сополите на някакви извънземни. Но те може да да са прелетели от космоса - с метеорити, комети или просто с космически прах.

„Във Вселената е пълно с вируси“ беше заглавието на статия, която по странно съвпадение астробиолози от Съединените щати и Япония (Калифорнийския университет, Токийския технологичен институт, Центъра за живот в екстремни среди и отдела по биология, щата Портланд University) е публикувана в списание Astrobiology през 2018 г.

Учените (Berliner Aaron, Mochizuki Tomohiro) и техният лидер Кенет Стедман (Stedman Kenneth) доказват в своята статия: „заразата“ обхваща междузвездното пространство, екзопланетите и, разбира се, планетите от Слънчевата система. А извънземният живот е представен предимно от вируси, а не от някакви бактерии, върху търсенето на които колегите от НАСА се фокусираха.

Вирусите са в състояние да понасят космически студ, силна йонизираща радиация, повечето не умират във вакуум, а някои не умират дори при варене в концентрирана сярна киселина.

Учените бяха шокирани от разнообразието от форми на намерените "непознати". Снимка: © biorxiv.org

Изобщо не е изключено всички вируси да са донесени от други светове и просто да са пуснали корени на Земята. Масачузетс е вероятен пример за такова вероятно скорошно нашествие.

Кенет Стедман и неговите сътрудници смятат, че е време да се разработят методи, които биха позволили откриването на вируси в проби, взети от други планети. Според учените би си струвало изследователските сонди да бъдат оборудвани с електронни микроскопи.

И с COVID-19 ни уредили извънземните

В това, че пандемията от коронавирус е организирана от космически извънземни, ни уверява не някакъв луд уфолог, а доста сериозен учен, макар и британски - професор Чандра Викрамасингхе от Бъкингамския център по астробиология (Buckingham Center for Astrobiology).

Космическите извънземни, според професора, са същите коронавируси. Те прелетели на метеорит, който избухна над Китай през октомври 2019 г.

Аргументите на Викрамасингхе: епидемията започна внезапно - сякаш в резултат на външна намеса.

Наистина е имало метеорит - пламтяща огнена топка, която се втурва в небето, и проблясък на експлозия бяха наблюдавани в североизточен Китай в 0:16 сутринта на 11 октомври 2019 г. Точно там, в провинция Ухан, са регистрирани първите случаи на зараза. И много хора обърнаха внимание на факта, че инфекцията в началото завладя области, разположени някъде близо до 40-ия паралел.

Експлозията на метеорит в Китай беше заснета на видео. Именно той бомбардирал китайците с вируси.

От 70-те години на миналия век професорът защитава теорията за панспермията, според която животът е пренесен на Земята от космоса – било под формата на бактерии или вируси, или чрез някакъв друг органичен материал. И тук той съвсем не е сам - много астробиолози се придържат към това мнение, вярвайки, че вируси, бактерии и други живи същества могат да пътуват из Вселената в метеорити и комети. И също с космическия прах. Може да пътува и да се разпространява, попадайки на определени планети, подходящи за живот. Включително Земята. Така, казват те, било и продължава и до днес. Метеорит с коронавируси на борда е ясно доказателство за това.

Викрамасинг смята, че и други смъртоносни инфекциозни болести са с извънземен произход, включително кошмарната "испанка" - грипната пандемия от 1918 г., отнела живота на десетки милиони.

Скептиците възразяват - поне за коронавируса. Всъщност COVID-19 очевидно е роден земен жител, защото е много подобен на други известни коронавируси. Особено по отношение на вируса на SARS - SARS, чиято епидемия се появи в началото на 2000-те години.

Професорът не спори. Той само подчертава, че картината на разпространението на COVID-19 по света все още е много близка до тази, която показват ветровете, които преобладават в горните слоеве на атмосферата.

Между другото, още преди три години, професорът казаThe ​​Express, че коронавирусът е пристигнал на метеори. Само му се изсмяха. Сега обаче изобщо не е смешно...