Големите печеливши от електрическата революция няма да са сегашните лидери, смята анализатор

Американският анализатор Джак Барът прогнозира, че тепърва предстои развитието на електрическата революция в автомобилостроенето и истинските й герои все още не са излезли на сцената.

Барът, който е специалист в областта на американското автомобилостроене, обясни, че компаниите с „най-умните” шефове не би трябвало да се борят да водят другите в налагането на електромобилите, а просто да се възползват от всичко, постигнато до момента, когато „дойде подходящият момент”.



Естествено, това звучи много по-лесно отколкото е в действителност, но не е и невъзможно.

„Ford планира да изхарчи 15 милиарда долара по програмите си за автономно придвижване, електрическо задвижване и т.н. – написа Барът. - А защо компанията просто не си спести тази пари и да изчака моментът, в който електромобилите ще имат достатъчно голям пробег, технологиите за тях ще са доста по-евтини и масовото производство ще е възможно с една сериозна инвестиция.

"Тогава компанията да построи един нов комплекс „тип Ривър Руж”, в който от единия край да влизат суровини и материали, а от другия да излизат готови автомобили. Също така Ford да лансира най-евтиния, най-семпъл и най-лесен за сервизиране електромобил и вместо да го променя след две или три моделни години, просто да го направи още по-евтин? Това звучи ли ви познато?”

Естествено, Барът припомня рецептата за успех на Хенри Форд и Ford Model T от първата ера на масовото навлизане на автомобилите и отбелязва, че тогава компанията е използвала основно чужди решения, за да създаде този феномен, а сега много анализатори и специалисти са на мнение, че автомобилната индустрия е пред същия праг, пред който е била в началото на миналия век, само че с предстоящото масово навлизане на електромобилите.