Почти 15 000 коли от времето на социализма, които са над 30-годишни, все още се движат по пътищата у нас и имат регистрация в КАТ. А регистрираните aвтoмoбили в страната ca около 2,8 млн.

Най-многобройната група е на Москвичите - 6613. Причината е, че няколко модела от въпросното съветско возило дълги години се произвеждаха и у нас в завод "Балкан" в Ловеч. От произвежданите също у нас "Булгаррено" с регистрация сега са само 73.

Интересното е, че Ладите, за които навремето хората чакаха доста години ред в "Мототехника", са вече много редки. Справка в сайта на КАТ сочи, че по-старите от 20 години регистрирани возила от марката са само 191. Те са много по-малко дори от старите Волги, които са над хиляда, или от двутактовите източногермански Вартбурзи, чиято бройка също е над 1000.

От полските модели "Варшава" и "Полонез" са останали съответно само 84 и 17 бройки, а за "Фиат", произвеждан някога и в Полша, в сайта на КАТ няма отделна информация.

Запорожките на повече от 20 години с регистрация в транспортната полиция са останали само 249, а от произвежданите в бивша Югославия "Застава" има само 225. От друг модел - "Юго Флорида", също правен в разпадналата се балканска държава, е регистрирана само една кола, пише "Монитор".

От останалите соцмарки леки автомобили от преди 1989 г. от "Чайка" са останали 58, а от следващия й модел ЗИМ - 13. Навремето в бившия СССР тези коли са наричани "членовози", защото са били използвани като служебни коли на ръководната върхушка на управляващата комунистическа партия.

В последните години у нас немалко хора са станали колекционери на марката Трабант. Причината е, че мукавеният автомобил, произвеждан в бившата ГДР, се превърна в основния символ на онези времена. Повечето от колекционерите на трабитата у нас го правят от сантиментални подбуди.