Groupe Renault стартира първите широкомащабни проекти за двупосочно зареждане. Технологията с променлив ток позволява поставянето на двупосочно зарядно устройство в превозните средства, което изисква лесна адаптация на съществуващите зарядни станции.

През 2019 г. в Европа ще бъдат представени първите петнадесет електромобила ZOE с двупосочно зареждане с цел развитие на технологията и полагане на основите за бъдещите стандарти. Първи тестове ще се проведат в Утрехт (Холандия) и на остров Порто Санто (в архипелага Мадейра, Португалия). В последствие ще бъдат представени проекти във Франция, Германия, Швейцария, Швеция и Дания.

Предимствата на vehicle-to-grid зареждането

Vehicle-to-grid зареждането, наричано също двупосочно зареждане, контролира кога електромобилът се зарежда и кога отдава енергия към електропреносната мрежа в зависимост от желанията на потребителите и натовареността на мрежата. Зареждането е оптимално, когато доставките на електроенергия надвишават търсенето, особено по време на пикове в производството на възобновяема енергия.

От друга страна електромобилите могат да връщат електроенергия в мрежата по време на усилено потребление като по този начин служат за средство за временно съхранение на енергия и се превръщат в ключови двигатели за развитието на възобновяемата енергия.

По този начин електрическата мрежа оптимизира снабдяването с местна възобновяема енергия и намалява инфраструктурните разходи. В същото време клиентите се радват на по-зелена, по-икономична консумация на електроенергия и са финансово възнаградени за обслужването на електрическата мрежа.

Поставяне на основата за бъдещото ни предлагане на vehicle-to-grid зареждане

Двупосочното зареждане ще бъде лансирано в няколко проекта (електрически екосистеми или услуги за мобилност) в седем държави и заедно с различни партньори, за да се положат основите на бъдещото предлагане на Groupe Renault. Целите са две – да се измери приложимостта в широк мащаб и потенциалните ползи. По-специално, тези пилотни проекти ще спомогнат за:

  • Подчертаване техническите и икономически предимства на двупосочното зареждане в електрическите превозни средства
  • Демонстриране на значимостта на услугите, предоставяни за местната и националната електрическа мрежа, като средство за насърчаване на потреблението на слънчева и вятърна енергия, проверка на честотата или напрежението на мрежата и намаляване на инфраструктурните разходи
  • Работата по регулаторните рамки на мобилна схема за съхранение на енергия, откриване на пречки и предлагане на конкретни решения
  • Установяване на общи стандарти, основно изискване за въвеждане в индустриален мащаб