Време ли е да сменим летните гуми със зимните и как да подготвим колата за безопасно пътуване в настъпващото студеното време?

Според автомобилния експерт Марин Сираков вече е дошло времето за това.

"Температурите сутрин спадат драстично, което нарушава способността на гражданите да спират своевременно особено на светофари или на пешеходни пътеки, където това се налага внезапно", обясни той пред БНТ.

Според Закона за движението по пътищата, от ноември до март всички автомобили трябва да бъдат със зимни гуми или дълбочина на протектора не по-малка или равна на 4 мм.

Това е необходимо, за да се получи адекватното сцепление от гледна точка на сигурност, от гледна точка на стабилност при спиране.

"Спирачният път е много по-дълъг, когато гумата е плитка, защото няма достатъчно каучук, който да направи контакт с пътната настилка", коментира експертът.

А специалистите в сервизите следят за неравномерното им износване, след ремонт на автомобила задължително трябва да бъде направен реглаж. На всеки 5000 км пък е препоръчително да се въртят предни със задни гуми, за да имат максимално дълъг живот.

Разбира се като отидете в сервиза и погледнете ценоразписа виждате едно, накрая плащате друго. Почти винаги се случва. Но защо?

Един от най-често използваните способи е да ви уведомят, че вентилите на гумите ви са стари и се налага да се сменят. Това наистина се налага, но в доста по-редки случаи. Когато вентилът е с гумена основа, то можете сами да проверите още преди да посетите сервиза, дали при огъване във всички посоки има пукнатини и нацепвания по гумата. Ако такива липсват, то смяната им не е задължителна.

Другият редовен "трик" е крива джанта. Ако при въртене на стенда не виждате визуални колебания и преди да посетите сервиза автомобилът ви се е движел нормално без вибрации, идващи от колелата, то спокойно можете да откажете изправяне на джантата. Определено ще си спестите доста пари.

За това, нашият съвет е да използвате не квартални, а доказани автосервизи, за които това е основен и целогодишен бизнес.