Както GlasNews  съобщи, животът на 22-годишните момче и момиче, които са се возили на задната седалка на джипа, вече е вън от опасност. Благодарение на лекарите от Университетската болница „Свети Георги“ рискът за тях е преминал, като те остават за лечение тук.

Майката на 22-годишното момиче разкри и повече подробности за състоянието на дъщеря ѝ. Тя разказа, че днес дъщеря ѝ е била оперирана и животът ѝ е извън опасност.

След срещата с дъщеря си Красимира Узунова е обнадеждена и вярва, че състоянието ѝ се подбрява с всеки изминал час:

"От днес вече няма опасност за живота ѝ, като че ли стана чудо. Има коремна операция, не мога да ви кажа точно, мисля че черният дроб беше засегнат и шит, но за подробности в момента не мога да ви кажа."

По-добре е и 22-годишният младеж, който също е изведен от интензивното отделение.

Обрат в състоянието на ранените в мелето в Пловдив

Красимира Узунова – майка на оцелялото момиче: "Видяхме го днес, видяхме родителите му. Той също е в добро състояние. До колкото знам е малко по-добре от моята дъщеря."
На булеварда, където стана катастрофата, през целия ден хора оставяха цветя в памет на двамата загинали. На мястото все още стоят няколко балона, а по информация на БНТ разследващите са иззели от колата голямо количество флакони с райски газ. На този етап може да се направи предположение само за средната скорост, с която 21-годишният водач е нявлязъл в кръстовището. Анализът е според общинските камери в района.

"Можем да определим само предната скорост от предходното кръстовище – по изчисленията ни, тя е около 140 км, което значи, че ако в долната част се е движил по-бавно, тук е доста увеличена скоростта. Предполагаемо около 180 км", каза Георги Стоилов - директор на ОП "Организация и контрол на транспорта" - Пловдив.

Според автомобилния състезател Костадин Щерев, скоростта е била още по-висока – над 200 км/ч, преди автомобилът да навлезе в разделителната ивица на булеварда и последователно да се блъсне в няколко дървета:

"Тази скорост, да я развиеш, я развиваш лесно, но никой не си дава равносметка, че трябва и да я спре тази скорост, да я ограничи тази скорост. От кръстовището до това дърво той няма никакво време за реакция. Той направо се е ударил без спирачен път, с тази скорост оцеляването е почти невъзможно."
На кръстовището, през което автомобилът е преминал преди фаталния сблъсък, светофарната уредба работи само с предупредителен жълт сигнал.

Цветя, свещи и карти за игра оставиха близките на загиналите в Пловдив

"В случая ние имаме едно много голямо кръстовище и тапите, които се образуваха след пускането на тази уредба бяха големи. Така и не заработи този светофар, още с неговото пускане не беше пуснат, което сме съгласували с КАТ и другите отговорни институции в града", каза още Георги Стоилов - директор на ОП "Организация и контрол на транспорта" - Пловдив.

Предвижда се на мястото да бъде поставена камера за скорост. В момента в града има 130 камери по 45 кръстовища, но на тях трябва да се сложи софтуер, за да отчитат и скоростта. Поставяне на камери за скорост на критични места в страната планират и от МВР.

"Това, което аз мога да гарантирам, е доставката на 273 броя камери, които ние имаме по общо четири поръчки. Едната е доста напреднала и се надявам, че до няколко месеца ще дойдат първите 60", заяви Калин Стоянов – служебен министър на вътрешните работи.

Служебният министър заяви още, че трябва да има драстичен скок на глобите при нарушения на пътя, както и разширяване на хипотезите, при които санкцията да е отнемане на шофьорската книжка.