Сътрудничество между изследователи на изкуствения интелект (AI) в Станфордския университет и Notbad AI Inc. доведе до разработването на алгоритъм, който позволява на съвременните чатботове да обмислят възможните отговори на запитване, преди да дадат окончателен отговор. Екипът публикува документ на сървъра за предпечат на arXiv, който описва новия подход и колко добре работи техният алгоритъм в комбинация с чатбот.

Както отбелязват изследователите, общият подход на съвременните чатботове е да обработват отговор на запитване, зададено от човек, използвайки данни за обучение. Всички чатботове, които се използват в момента, не „обмислят“ няколко възможни отговора на заявка, преди да върнат този, който „мислят“, че ще задоволи потребителя – те просто отговарят с първия отговор, който срещнат, съобщава TechXplore.

Учените дадоха възможност на чатботовете да помислят малко, преди да отговорят. Те казват, че техният алгоритъм, наречен Quiet-STaR, позволява на AI ботовете да бъдат много по-точни и да отговарят на въпроси по „по-човешки“ начин.

Quiet-STaR първо иска от чатбота да даде няколко отговора на дадено запитване. Той сравнява отговорите на оригиналното запитване, за да реши кой е най-добрият. След това инструктира AI бота да даде този отговор на потребителя. Алгоритъмът непрекъснато се самоусъвършенства, като се учи от собствения си опит, като по този начин подобрява възможностите си за анализ.

За да тестват алгоритъма, изследователите го добавиха към чатбота с отворен код Mistral 7B и проведоха стандартен тест за разсъждение. В резултат на това ботът отбеляза 47,2%, а без алгоритъма - само 36,3%. Освен това ботът се справи много по-добре на теста по математика благодарение на Quiet-STaR.

Изследователският екип отбелязва, че техният алгоритъм може да бъде свързан с всеки от известните чатботове. Само разработчиците могат да направят това. Според тях това ще помогне за подобряване на точността на AI ботовете като цяло.