Kaspersky Lab, създателите на популярната линия антивирусни продукти и доставчик на услуги и анализ в сферата на информационната и интернет сигурност, обяви, че има нов име, лого и бранд мисия.

Името се променя на обикновеното Kaspersky, с което всички знаещи продуктите на компанията ги наричат. Що се отнася до бранд логото, то вече е лишено от художествената си стилизация и червени нюанси, променено в изцяло зелено и с геометрично правилни форми на буквите, което, както отбелязват от компанията „представлява олицетворение на изключителната експертиза на софтуерното ни инженерство, от което компанията идва и на което ние оставаме отдадени“.

Що се отнася до бранд мисията на Kaspersky – „Изграждаме по-сигурен свят“ – то тя цели да обозначи еволюцията на бизнес фокуса на компанията от киберсигурност към киберимунитет, посочват Kaspersky.

„Информационните системи трябва да са изградени по дизайн сигурни: те не би трябвало да се нуждаят от допълнителни компоненти във формата на (никога дотам напълно сигурни) решения за защита. Това е и бъдещето, над което работим: истинско, състоятелно бъдеще, в което живота ще бъде по-прост, по-удобен и по-интересен – не някакво напудрено, измислено бъдеще, дошло направо от научната фантастика“, заявява Евгений Касперски, изпълнителен директор и основател на Kaspersky. „И този свят започва да приема очертания – малко по малко, ден след ден. Убеден съм, че в този по-сигурен свят, ние ще помагаме на краеативността, технологиите няма вече да са източник на постоянна заплаха, а вместо това ще ни предоставят огромен избор от нови възможности, вероятности и открития“.

Основана през 1997, Kaspersky се превръща бързо в лидер в сектора, предоставящ решения за киберсигурност. Руският произход на компанията обаче, припомня Едуард Ковач от SecurityWeek, ѝ създава проблеми в последните години, поради страховете, че Кремъл я използва да шпионира западните страни.

Ако сте следили напоследък новините около компанията, вероятно знаете, че Вашингтон обвини Kaspersky, че сътрудничи на руските разузнавателни служби и се явява своеобразен „троянски кон“ за западния свят – обвинения, които все още не са подкрепени от каквото и да е доказателство. САЩ забраниха използването на продукти на компанията във федералните и правителствени служби в страната и започнаха кампания по привличане на съмишленици в своеобразния си кръстоносен поход към компанията. Която от своя страна настоява все още за предоставяне на каквото и да е доказателство от страна на Вашингтон. Kaspersky даже разкриха центрове, в които предоставиха изходния код на продуктите си за проверка и анализ.

Що се отнася до настоящите промени и послание на компанията, то те биха могли да се сметнат за твърде любопитни. Особено в частта, в която се казва, че системите „не би трябвало да се нуждаят от допълнителни компоненти във формата на решения за защита“, след като именно това е основния бизнес на компанията и първопричина тя да съществува и се развива. Може да се предположи, че Kaspersky са започнали да развиват по-сериозно идеята си за операционна система, но тук става дума за IoT платформа, така че дали посланието трябва да се възприема като рязка промяна за Kaspersky или за стандартно маркетинг послание, предстои да видим.